شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#هلال احمر

کولیوند مطرح کرد؛

ارائه خدمات امدادی و درمانی هلال احمر به ۶۲ هزار نفر

ارائه خدمات امدادی و درمانی هلال احمر به ۶۲ هزار نفر

رئیس جمعیت هلال احمر از مراجعه ۶۲ هزار نفر به نیروهای امدادی در داخل کشور خبر داد و گفت: ۳۲ هزار نفر از این افراد از خدمات اسکان اضطراری هم برخوردار شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، پیرحسین کولیوند در گفت‌وگوی زنده با شبکه خبر با بیان اینکه روزانه حدود هفت هزار نفر به مراکز درمانی هلال احمر در مسیرهای ترددی پیاده‌روی اربعین و مراکز درمانی ما در شهرهای زیارتی عراق مراجعه می‌کنند، گفت: غالب مراجعه کنندگان از گرمازدگی شکایت دارند و بیشتر آن‌ها به صورت سرپایی درمان می‌شوند.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: همچنین برای همه موکب‌ها کارت‌های بهداشتی از طرف وزارت بهداشت صادر شده و نظارت روزانه از این موکب ها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود ۳۰۰ تن دارو و تجهیزات به مراکز درمانی هلال احمر ایران در کشور عراق ارسال شده است، گفت: برای پیشگیری و درمان مبتلایان احتمالی به گرمازدگی بیمارستان‌هایی در نجف و مسیر نجف تا کربلا در اختیار تیم‌های پزشکی قرار دارد.

کولیوند اظهار کرد: به محض امکان انتقال بیماران به کشور، توسط اتوبوس‌های بیمارستانی این اقدام انجام می‌شود، همچنین دو بیمارستان هوایی آماده خدمت‌رسانی است.

رئیس جمعیت هلال احمر در پایان عنوان کرد: هلال احمر در دو طرف مرز در حال خدمات‌رسانی است، کل مراجعین ما در داخل کشور ۶۲ هزار نفر بوده‌اند و ۳۲ هزار نفر از این افراد از خدمات اسکان اضطراری هم برخوردار شده‌اند.