شهرخبر

۳۵ طرح کشاورزی در دستور کار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری/ تاکید بر خودکفایی و صادرات بچه ماهی

۳۵ طرح کشاورزی در دستور کار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری/ تاکید بر خودکفایی و صادرات بچه ماهی

۳۵ طرح در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مربوط به بخش کشاورزی است.

به گزارش خبرگزاری برنا، معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نخستین روز از برگزاری رویداد کارآفرینی نوآورانه دانش بنیان و اشتغال آفرین حوزه شیلات با بیان این مطلب گفت: ما ۱۶۰ طرح در معاونت نوآوری و تجاری سازی داریم که ۳۵ طرح آن در حوزه بخش کشاورزی است.

محمدحسین بهشتی افزود: در حوزه آبزیان، یک طرح ملی کلان مربوط به ماهیان قزل آلا داریم که فاز نخست آن اجرا و فاز دوم نیز شروع شده است.

وی با بیان این که ورادات بچه ماهی با توجه به ظرفیت های آبی در شمال و جنوب برای کشور افت محسوب می شود، اظهار اشت: ما علاوه بر تامین نیاز داخلی باید صادرات بچه ماهی داشته باشیم.

بهشتی در همین حال گفت: واردات خوراک ماهی نیز پذیرفتنی نیست و در این حوزه باید اقدام شود.

وی طرح‌های مربوط به تولید نهاده‌ها، احداث مزارع طبقاتی، تولید واکسن های دام و طیور را با اهمیت خواند و تصریح کرد: ما از این طرح ها حمایت می کنیم.

معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در همین حال به تولید بذر هیبرید گلخانه ای اشاره کرد و گفت: در حوزه بذر هیبرید کارهای خوبی انجام شده به طوری که اکنون ۲۰ درصد تولید این بذرها در داخل انجام می شود.

وی پیش‌بینی کرد تا پایان امسال و سال‌های آینده، کشور به درصد بالاتری از خودکفایی بذر هیبرید گلخانه دست یابد.

بهشتی تاکید کرد: ما آماده‌ایم اگر شرایط تحریم‌ها سخت تر شد، بتوانیم تولید بسیاری از محصولات کشاورزی را در داخل انجام دهیم و روی پای خود بایستیم و به گونه ای عمل کنیم تا فشار کمتری به مردم بیاید.

وی افزود: ما وارد مقوله توسعه فناوری می شویم که منجر به تولید، تجاری‌سازی  و اشتغالزایی شود.

معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه به قانون جهش دانش بنیان اشاره کرد و اذعان داشت: تلاش می کنیم امسال اجرای قانون جهش دانش بنیان که یک نقشه راه برای ۲۰ سال آینده کشور است محقق شود و برای این کار نیازمند یک سری آیین نامه هستیم.

وی افزود: یک سری از آیین نامه‌های مربوط به وزارتخانه‌های مختلف تصویب و ابلاغ شده و یک یا دو مورد دیگر از آیین‌نامه‌ها نیز به زودی تصویب و ابلاغ می‌شوند.

انتهای پیام