شهر خبر

حسین فرزامی:

کاش استقلال هم یک علی پروین داشت!/ وضعیت پرسپولیس بدتر از استقلال است

کاش استقلال هم یک علی پروین داشت!/ وضعیت پرسپولیس بدتر از استقلال است/ آجورلو نباید به ساپینتو اولتیمامتوم بدهد/ فعلا زود است حرف از اخراج مربی بزنند

پیشکسوت استقلال گفت: مصطفی آجرلو همانطور که برای فرهاد مجیدی پدری کرد و با حمایت از این مربی جوان استقلال را به قهرمانی رساند باید پشت سرمربی جدید تیمش هم بایستد و او را حمایت کند.

به گزارش مشرق، حسین فرزامی، بازیکن و مدیر اسبق باشگاه استقلال درباره آخرین وضعیت این تیم و شایعات مربوط به برکناری ساپینتو اظهاراتی را مطرح کرد:

به نظر شما شایعات مربوط به تغییر سرمربی استقلال تا چه اندازه درست است؟

اگر هم درست باشد الان وقت این حرف ها نیست. الان وقت این است که آقای آجورلو مثل پارسال که از مجیدی مثل پسرش حمایت کرد از آقای ساپینتو هم حمایت کند تا بتواند برنامه هایش را در تیم پیاده کند.

شما به عنوان یک پیشکسوت فوتبالی از سبک بازی استقلال رضایت دارید؟

رضایت چندانی ندارم اما به هر حال این تیم سرمربی عوض کرده و تعدادی بازیکن جدید به ترکیبش اضافه شده اند. ضمن اینکه مربی تیم هم خیلی دیر انتخاب شد و تمرینات زیادی با استقلال انجام نداد. بنابراین باید به او بیشتر فرصت بدهیم. از طرفی استقلال تا اینجا هم خیلی بد عمل نکرده است. دو پیروزی و دو مساوی به علاوه شکست هفته اول جلوی سپاهان نتایج بدی نیست.

اما برخی معتقدند استقلال می‌تواند بهتر از اینها بازی کند؟

زمان می برد تا سرمربی جدید تیم را بشناسد.

اگر ساپینتو برود چه مربی ایرانی به جای او خواهد آمد؟

اصلا نباید درباره بحث جایگزینی حرفی بزنیم. فعلاً زود است.

اما پیشکسوتان نسبت به شرایط استقلال ابراز نگرانی می کنند؟

ای کاش ما هم یک علی پروین در جمع پیشکسوتان مان داشتیم. کسی که همه قدیمی ها را دور هم جمع می کرد تا صدای پیشکسوتان یک دست شود. البته ما هم داریم ولی متاسفانه دور هم نمی نشینیم و کاری که باید را نمی کنیم. اینکه یک نفر باشد که همه به حرفش اعتماد داشته باشند و حرفش را بخوانند خیلی مهم است. به نظرم آجرلو وظیفه سنگینی دارد او باید بداند باشگاه استقلال با باشگاه پاس زمین تا آسمان فرق میکند. حالا بعد از یک سال حضور در باشگاه استقلال زیر و بم کار دستش آمده و باید بداند که چطور استقلالی ها را دور هم جمع کند.

آجرلو شب بازی به اردوی استقلال رفت. به نظر شما این کار او چقدر اهمیت داشت؟

این کارها خوب است ولی باید حمایتش را طور دیگری نشان بدهد. باید سرمربی اش را از اینکه به او اعتماد دارد مطمئن کند.

با این وضعیت استقلال قهرمان می شود؟

نه! نمی شود! خیلی بعید می دانم امسال استقلال قهرمان شود. متاسفانه وضعیت تیم های دولتی خوب نیست. یعنی درست و حسابی از آنها حمایت نمی‌کنند. از آنطرف اجازه خصوصی شدن هم ندارند.

فکر می کنید پرسپولیس قهرمان شود؟

وضع پرسپولیس از استقلال بدتر است. اوضاع همه خراب است. وقتی به تیم های خصوصی تر نگاه می کنیم متوجه می‌شویم اوضاع آنها بهتر است. فوتبالیست ها هم زرنگ شده اند و برای کسب درآمد بیشتر به سمت آن تیم ها می روند. مربیان هم همینطور.

چه حرفی با مصطفی آجرلو دارید؟

از سرمربی اش حمایت کند. الان حساس ترین وقت فصل است. باید دل مربی پرتغالی استقلال را قرص کند تا او هم با خیال راحت تیمش را به مسابقات بفرستد. اگر این کار را درست انجام بدهد استقلال شانس زیادی برای قهرمانی دوباره پیدا می کند.

منبع: روزنامه خبر ورزشی