شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#فوتبال#فوتبال ایران#مشهد

توضیح مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی درباره منع حضور بانوان در بازی با لبنان

توضیح مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی درباره منع حضور بانوان در بازی با لبنان

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان خراسان رضوی گفت:حضور بانوان در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد در دیدار تیم‌های فوتبال ایران و لبنان به دلیل نبود امکانات آبخوری و سرویس بهداشتی از نظر قوانین فیفا منع قانونی داشت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس،علی اکبر هاشمی جواهری ظهر امروز در حاشیه برگزاری کارگروه ورزش و جوانان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: بر اساس قوانین ای. اف.سی و فیفا، ورزشگاه ها برای حضور بانوان نیاز به آبخوری و سرویس بهداشتی جداگانه دارند لذا بر اساس همین قوانین و مقررات این امکان وجود داشت که فیفا را قانع کرد که این دیدار بدون حضور تماشاگر و یا حداقل بدون حضور بانوان برگزار شود.

وی افزود: اصرار بر حضور بانوان ، دو روز مانده به دیدار، اقدامی غیر حرفه ای بود و برگزاری یک دیدار فراملی با فشردگی برنامه، در ورزشگاهی که تاکنون میزبان دیدار مهم بین المللی نبوده کاری غیر اصولی بود که به تدابیر بیشتری نیاز داشت چرا که تا 6 فروردین 1401 اعضای شورای تامین خراسان رضوی از قطعی شدن این دیدار در مشهد اطلاعی نداشتند و اصلا بحثی در خصوص حضور بانوان نیز نبود.

هاشمی جواهری عنوان کرد:خسارت بلیت برخی از بانوان را نیز از هزینه شخصی پرداخت کرده ام چرا که بلیت را از مجاری قانونی خریداری کرده بودند و امکان حضور در ورزشگاه را نداشتند.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت:حضور بانوان در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد در دیدار تیم‌های فوتبال ایران و لبنان به دلیل نبود امکانات آبخوری و سرویس بهداشتی از نظر قوانین فیفا منع قانونی داشت. اشکالات به وجود آمده در این دیدار تنها برعهده این اداره کل نیست چرا که ما ناظر و حامی برگزاری مسابقات بودیم.

وی اظهارکرد: قرار است نشست کمیته انضباطی فیفا روز 31 شهریور برگزار شود و فدراسیون فوتبال ایران تا  6 روز فرصت دارد دفاعیه خود را به کمیته انضباطی فدراسیون جهانی ارائه کند.

انتهای پیام/282/ن