شهر خبر

معاون وزیر خارجه: فعالیت سرکنسولگری ایران در کربلا ۲۴ ساعته خواهد بود

معاون وزیر خارجه: فعالیت سرکنسولگری ایران در کربلا ۲۴ ساعته خواهد بود

فارس نوشت: معاون اداری و مالی وزارت امور خارجه در بازدید از سرکنسولگری ایران در نجف به منظور نظارت و تسهیل فعالیت نمایندگی‌های ایران در عراق در ایام اربعین، اعلام کرد که فعالیت سرکنسولگری ایران در کربلا ۲۴ ساعته خواهد بود.

خدمت رسانی به زائران شرکت کننده در مراسم اربعین حسینی (ع) از سوی سفارت جمهوری اسلامی در بغداد و سرکنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در کربلا، نجف، بصره و سلیمانیه در بالاترین سطح اجرا می‌شود.

در همین خصوص نیز حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیشب (جمعه) با سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد و سرکنسول‌های جمهوری اسلامی ایران در نجف، کربلا و بصره تلفنی گفت‌وگو و بر ضرورت به کارگیری همه ظرفیت‌ها برای تسهیل امور زوار تأکید کرد.

از سوی دیگر «محمد فتحعلی» معاون اداری و مالی وزارت امور خارجه به منظور نظارت و تسهیل فعالیت این نمایندگی‌ها از سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف بازدید و اعلام کرد: علاوه بر اعزام ۴۵ نفر از کارشناسان با تجربه داوطلب وزارت امور خارجه به این نمایندگی‌ها، حمایت لازم برای خدمت رسانی به مراجعان و رفع مشکلات مردم در حال انجام است.
معاون وزیر امور خارجه اظهار داشت: رسیدگی به امور کنسولی، استعلام گمشدگان، اشیاء گمشده، صدور برگ عبور، برای کسانی که گذرنامه یا برگ گذر خود را گم کرده‌اند، بیشترین دلیل مراجعه به نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران است.

وی تاکید کرد: فعالیت سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلا در این ایام ۲۴ ساعته خواهد بود.
فتحعلی با اشاره به مهمان نوازی مردم عراق از زائران ایرانی، از آنها قدردانی و هم افزایی مقامات دو کشور را از برکات مراسم اربعین حسینی (ع) عنوان کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین در این خصوص در گفت‌وگوی تلفنی با فؤاد حسین وزیر خارجه عراق از حسن میزبانی دولت و ملت عراق از زوار ایرانی قدردانی کرد.

310310