شهر خبر

وحید جلیلوند درباره علت انتخاب بازیگران فیلمش می‌گوید

وحید جلیلوند درباره علت انتخاب بازیگران فیلمش می‌گوید

وحید جلیلوند کارگردان فیلم «شب، داخلی، دیوار»، درباره چگونگی ساخت و روند انتخاب بازیگرها می‌گوید.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ وحید جلیلوند که این روزها برای نمایش تازه‌ترین ساخته‌اش با نام «شب داخلی دیوار» در جشنواره ونیز به سر می‌برد، درباره چگونگی ساخت این فیلم و روند انتخاب بازیگرها با رسانه‌های بین‌المللی حاضر در ونیز گفتگویی انجام داده است. در ادامه گزیده‌هایی از گفتگوی وحید جلیلوند با خبرنگارهای رسانه‌های بین المللی حاضر در جشنواره ونیز را می‌خوانید:
در ایران بازیگر خوب زیاد است به خصوص بازیگر مرد خوب زیاد داریم، من درباره ن
وید محمدزاده باید بگویم هر وقت هر چیزی می نویسم ناخودآگاه ذهنم به سمت او می‌رود چون او دارای یک ویژگی منحصربه‌فرد است، او بی‌نهایت برای رسیدن به یک نقش رنج می‌کشد، من در واقع داشتم کاراکتر علی را می‌نوشتم اما پسِ ذهنم نوید محمدزاده حضور داشت. اما در مورد کاراکتر لیلا، دایانا حبیبی یکی از شاگردان من بود، من در ایران تدریس بازیگری می‌کنم. او به شدت آدم باهوش، پرغریزه و پراحساس اما ناآموخته است.
زمانی که فیلمنامه آماده شد، برای پروانه ساخت به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه دادیم و پس از آن هیچ ایرادی بر ما وارد نشد. حال ممکن است که فیلمنامه دقیق خوانده نشده باشد و یا به دلیل اینکه فضای فیلم یک فضای سورئالیستی است آن را درست نفهمیده‌اند.
در حال حاضر برای دریافت پروانه نمایش به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست داده‌ایم، اما هنوز هیچ پاسخ رسمی به ما داده نشده است، حتی روز اولی که به اینجا وارد شدیم منتظر پاسخ رسمی ارشاد درباره اینکه فیلم مجوز اکران دارد یا نه بودیم که همچنان هیچ پاسخ رسمی به ما نداده‌اند. دو تا فیلم قبلی‌ام که در ایران اکران شد٬ هیچ مشکلی نداشت که اگرچه فیلم دومم طبیعتا فیلمی تلخ و تندی بود و نقدی جدی به شیوه اداره حکومت داشت، اما اکران شد و اکران موفقی هم داشت اما برای این فیلم هنوز پروانه نمایش صادر نشده است، با این حال امیدوارم که به یک نگاه مشترکی برسیم که این فیلم علیه ایران نیست و صرفا نقد اجتماعی است برای اینکه بتواند روزی اکران شود.

انتهای پیام