شهر خبر
کارشکنی مقامات عراقی کنگره اربعین را با شکست مواجه ساخت

روزنامه آرمان‌ امروز:

کارشکنی مقامات عراقی کنگره اربعین را با شکست مواجه ساخت

آرمان‌ امروز معضلات به وجود آمده در اربعین را به گردن مقامات عراقی انداخت و نوشت: کارشکنی مقامات عراقی دربرابر زائران مخلص ابا عبدالله الحسین، شکل گیری چنین کنگره عظیمی را با شکست مواجه ساخت.

اعتمادآنلاین|

روزنامه آرمان‌ امروز در یادداشتی با اشاره به مشکلاتی که در طول روزهای گذشته برای زائران ایرانی وغیر ایرانی در مسیر کربلا بوجود آمده نوشته است: رفتار غیرانسانی مسولین عراقی در برخورد با زواراباعبدالله ثابت می‌کند که دولت عراق شایستگی لازم را برای برگزاری چنین مراسمی ندارد.

نویسنده این یادداشت با بیان اینکه «باید حساب ملت عراق را که خالصانه در صدد خدمت رسانی به زائران هستند، جدا کرد» نوشته است: بیشتر بی برنامگی در مسیر حرکت زائران متوجه مقامات دولتی است. در حالی که انتظار می رفت مقدمات بر گزاری مراسم اربعین حسینی به یک کنگره بزرگ جهانی برای شناخت حقیقی قیام عاشوراء تبدیل شود،کارشکنی مقامات عراقی دربرابر زائران مخلص ابا عبدالله الحسین شکل گیری چنین کنگره عظیمی را با شکست مواجه ساخت. 

در پایان این یادداشت نیز تاکید شده: تجربه مقدمات بر گزاری مراسم اربعین سال جاری یک تجربه تلخ وناموفقی است و ثابت کرد که نباید به وعده‌های غیرعملیاتی مقامات عراقی امیدوار شد و مقامات ایرانی باید شیوه‌های دیگری اتخاذ کنند.