شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فلسطین

افشاگری جنایت‌های صهیونیست‌ها در شبکه های مجازی

افشاگری جنایت‌های صهیونیست‌ها  در شبکه های مجازی

حامیان فلسطین در شبکه های مجاری اقدام به افشاگری جنایت های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، «موسسه فلسطین برای دیپلماسی عمومی» یکی از نهادهای مدنی فعال و پرمخاطب حامی فلسطین در شبکه‌های مجازی، در توئیتی، علیه اقدامات جنایتکارانه اسرائیل نوشت: لابی‌های اسرائیل و سازمان‌های مرتبط در سطح بین‌المللی، مدت‌هاست که از اطلاعات نادرست، دروغ و روش‌ها و روایت‌های فریبنده برای پوشش جنایاتی که اسرائیل علیه فلسطینی‌ها مرتکب می‌شود، استفاده می‌کنند.

انستیتو فلسطین برای دیپلماسی عمومی «The Palestine institute for Public Diplomacy » یک سازمان مستقل و غیردولتی است که هدف آن تغییر گفتمان و سیاست با جنبش ها و تصمیم گیرندگان در سراسر جهان از طریق مشارکت و حمایت مردم از فلسطین است

این موسسه مردم‌نهاد موسوم به PIPD ، در فلسطین مستقر است و توسط هیاتی از فلسطینیان برجسته در بخش‌های خصوصی، دانشگاه و جامعه مدنی رهبری می شود. طرفداران این مرکز حامی مردم فلسطین در دیگر کشورها مانند آمریکا، کانادا و اردن نیز فعال هستند. اعضا و هواداران این موسسه با نام « Rābetرابط» در فضای مجازی به ویژه در اینستاگرام فعال هستند.

« Rābetرابط» هدف از فعالیت خود در این شبکه مجازی را ایجاد پلتفرمی دیجیتالی برای فعالیت های PIPD در جهت معرفی فرهنگ و هنر، زبان و آداب و رسوم و همچنین موضوعات سیاسی و اقتصادی مرتبط با فلسطین معرفی کرده است.

اعضای PIPD ، می گویند درصدد هستیم، ظلم و بی‌عدالتی علیه فلسطینی ها را به چالش بکشیم. علاوه براین PIPD و پلتفرم دیجیتالی آن «رابط» در تلاش برای تقویت جمعی فلسطینیان به عنوان جنبش جهانی درهم تنیده برای نیل به آزادی، عدالت ، برابری ، انصاف و حقوق همگانی است.

این گروه که در شبکه های مختلف مجازی فعالیت مستمر و مخاطبان گسترده در سراسر جهان دارد در شبکه‌های مجازی از جمله توئیتر سیاست ها و اقدامات جنایتکارانه صهیونیست ها را برای افکارعمومی جهان آشکارسازی کرده است. علاوه براین، این نهاد بین المللی مردم نهاد، اقدامات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی حامیان فلسطین درسراسر جهان را نیز مورد رصد و انعکاس رسانه ای خود قرار داده است.

در یکی از توئیت های رابط، هشتگ #StopSettlements European Citizens Initiative انعکاس یافته است. این هشتگ، ابتکار اختصاصی گروهی از مردم حامی فلسطین در اروپاست که خواستار جلوگیری معاملات اقتصادی اتحادیه اروپا با عاملان شهرک سازی در فلسطین اشغالی است.

این گروه خواستار، تضمین انطباق سیاست‌های تجاری مشترک در معاهدات اتحادیه اروپا با قوانین بین‌المللی و حقوق بشر است. آن‌ها همچنین خواستار قطع معاملات تجاری این اتحادیه با نهادهای رژیم اشغالگر مستقر یا فعال درسرزمین هاش اشغالی بوده و از کمیسیون اروپا خواسته‌اند تا به عنوان ناظر معاهدات اتحادیه از ورود محصولات با منشاء اشغالگران قدس به کشورهای عضو این بلوک جلوگیری شود.

رابط، در توئیتی دیگر با انتشار هشتگ دیگری تحت عنوان Rābet by PIPD #SaveMasaferYatta نوشت : لابی‌های اسرائیل و سازمان‌های مرتبط در سطح بین‌المللی، مدت‌هاست که از اطلاعات نادرست، دروغ و روش‌ها و روایت‌های فریبنده برای پوشش جنایاتی که اسرائیل علیه فلسطینی‌ها مرتکب می‌شود، استفاده می‌کنند.

افشاگری جنایت‌های صهیونیست‌ها  در شبکه های مجازی

موضوع از این قرار است که در ماه مه ۲۰۲۲، دادگاه عالی رژیم صهیونیستی حکم به اخراج فلسطینی‌های ساکن در تپه‌های الخلیل جنوبی در کرانه باختری اشغالی و واگذاری زمین‌های آنها به نظامیان صهیونیست داد. رابط در این توئیت هشدارآمیز، خواستار کمک جهانیان برای جلوگیری از اخراج و راندن اجباری فلسطینی ها از سرزمین های مادری آنها شده است.

این سازمان مردم نهاد که درصفحه خود نیز راهکارهای عملی حمایت از فلسطینیان را که توسط حامیان مردم فلسطین در سراسر جهان اتخاذ شده رسانه کرده و یا اقداماتی را نیز پیشنهاد داده است. رابط همچنین با هشتگ ۶StandWithThe# یکی دیگر از مطالبات مردم فلسطین را مطرح کرد.

سال گذشته، وزارت جنگ اسرائیل، ۶ سازمان برجسته مدنی فلسطینی و سازمان های حقوق بشری را در فهرست «سازمان های تروریستی» اعلام کرد. این اقدام پس از آن صورت گرفت که «بنی گانتس» وزیر جنگ اسرائیل ۳ نهاد فلسطینی را به بهانه «تأمین مالی جبهه مردمی آزاد بخش فلسطین» به عنوان تروریست اعلام کرد.

نیروهای رژیم اشغالگر به شهرهای رام الله و البیره یورش بردند و مؤسسات «الحق»، «الضمیر»، «پژوهش و توسعه بیسان»، «اتحادیه کمیته های زنان فلسطین»، «اتحادیه کمیته های کار کشاورزی» و «مؤسسه کمیته کار سلامت» فلسطین را بستند.

این در حالی است که این سازمان‌ها از «حقوق بشر فلسطینی» در سطوح محلی و بین‌المللی دفاع می‌کنند، به زنان، کودکان، کشاورزان و زندانیان فلسطینی خدمات داده و به طور جمعی از هزاران فلسطینی در سراسر کرانه باختری اشغالی از جمله قدس شرقی و نوار غزه حمایت می‌کردند.

تصمیم نظامیان صهیونیست، این سازمان‌ها و جمعیت‌هایی را که به آنها خدمت می‌کنند، در معرض خطر جدی از جمله بازداشت‌های گسترده احتمالی کارکنان، مسدود کردن دارایی‌های سازمانی و حساب‌های بانکی و بستن اجباری این سازمان‌های مهم قرار داد.

نهادهای فعال حقوق بشری می‌گویند: اقدام سرکوبگرانه اسرائیل برای جرم انگاری و مشروعیت‌زدایی حقوق بشر قانونی و فعالیت‌های جامعه مدنی فلسطین برای از بین بردن هر نوع مخالفت با سیاست‌ها و اقدامات نژادپرستانه انجام می‌شود.

اگرچه تاکنون بسیاری از نهادهای مدنی بین‌المللی این تصمیم را محکوم کردند و حمایت خود را از این ۶ سازمان فلسطینی اعلام کردند، اما فشار برای لغو این تصمیم نیاز به فشارهای بیشتر بین المللی است که جوامع مدنی حامی فلسطین با هشتگ ۶StandWithThe# جامعه جهانی را برای همگام شدن در این مسیر دعوت می کند.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به این اقدام آن را غیرقابل قبول دانسته و گفته بود این نهادها مطابق قوانین فلسطین فعالیت داشتند و اسرائیل با این اقدام باردیگر قوانین بین‌المللی را نقض کرده است.

«میشل باچله» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در اعتراض به این تصمیم تاکید کرد: این تصمیم حمله ای به مدافعان حقوق بشر، آزادی اجتماعات، عقیده، بیان و حق مشارکت عمومی است و باید لغو شود.

در مجموع بسیاری از جوامع مدنی در سراسر جهان، این حرکت صهیونیست‌ها را اقدامی بزدلانه دانستند که از ویژگی‌های رژیم‌های استبدادی سرکوبگر است، زیرا نهادهای مدنی و مدافعان حقوق بشر باید مورد حمایت قرار گیرند.