شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مرسدس#جدید

همکاری ریوین و مرسدس برای تولید انبوه خودروهای برقی

همکاری ریوین و مرسدس برای تولید انبوه خودروهای برقی

دو شرکت ریوین و مرسدس با هدف عرضه زودتر ون‌های الکتریکی نسل جدید وارد شراکت جدیدی شده‌اند تا به سرعت تولید خود را افزایش دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، انتظار می‌رود این همکاری منجر به تولید خودروهایی با نشان‌های هر دو خودروساز شود. ساده سازی روند تولید و کاهش قیمت محصول نهایی از جمله دیگر مزایای این همکاری خواهد بود.

در یادداشت تفاهم دو طرف مراحل اولیه همکاری بین ریوین و مرسدس بنز مشخص شده است. در نهایت یک تأییدیه نظارتی برای ایجاد یک شرکت تولیدی مشترک دریافت می‌شود تا کارخانه مشترک خودروهای الکتریکی در اروپا فعالیت کند.

این شرکت مشترک دو ون برقی بزرگ تولید خواهد کرد که یکی بر اساس معماری ون برقی مرسدس بنز VAN.EA و دیگری بر اساس پلتفرم Rivian Light Van ساخته می‌شوند. این دو شرکت قصد دارند هزینه‌های این همکاری را با هدف بهینه‌سازی و افزایش تولید ون‌های برقی بزرگ بین ریوین و مرسدس بنز تقسیم کنند.

ماتیاس گایزن، رئیس بخش تولید ون مرسدس بنز گفت: «ما سرمایه‌گذاری‌ها و فناوری‌هایمان را به اشتراک می‌گذاریم زیرا در یک جاه‌طلبی استراتژیک با عنوان تسریع برقی‌سازی بازار خودروهای ون با عرضه محصولات پایدار و برتر برای مشتریانمان سهمیم هستیم».

مرسدس از زمانی که اولین خودروی برقی ویتو در سال ۲۰۱۰ وارد بازار شد، ون‌های برقی تولید می‌کند، در حالی که ریوین، یک شرکت تازه وارد به این حوزه است و تنها در اوایل سال جاری عرضه ون‌های برقی سفارشی خود را برای آمازون آغاز کرد.