شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#روسیه#جدید#پوتین#رئیس جمهوری

پوتین حکم انتصاب سفیر جدید روسیه در ایران را امضا کرد

پوتین حکم انتصاب سفیر جدید روسیه در ایران را امضا کرد

تسنیم نوشت: رئیس جمهوری روسیه با امضای حکمی "آلکسی ددوف"، دیپلمات باتجربه روس را به عنوان سفیر جدید این کشور در جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری «نووستی»، ولادیمیر پوتین؛ رئیس جمهوری روسیه عصر روز پنجشنبه حکمی را امضا کرد که بر اساس آن، "آلکسی ددوف" به عنوان سفیر جدید این کشور در ایران منصوب شده است. این سند روز گذشته در پورتال اطلاعات حقوقی روسیه منتشر شد.

در حکم رئیس جمهوری روسیه آمده است: «آلکسی یوریویچ ددوف به عنوان سفیر فوق‌العاده و تام الاختیار فدراسیون روسیه در جمهوری اسلامی ایران منصوب شود.»

آلکسی ددوف در سال ۱۹۶۰ به دنیا آمده و در سال ۱۹۸۲ از دانشگاه دولتی روابط بین‌الملل مسکو فارغ التحصیل شد. وی از سال ۱۹۸۲ به اینطرف در خدمت دستگاه دیپلماسی روسیه بوده و در سمت‌های مختلف در دفتر مرکزی وزارت امور خارجه روسیه و برخی وظایف در خارج از کشور فعالیت داشته است.

ولادیمیر پوتین در اواسط ماه جولای در جریان سفر خود به تهران یادآور شد که روابط روسیه و ایران با سرعت بسیار خوبی در حال توسعه است؛ لوان جاگاریان که در آن زمان همچنان سفیر روسیه در تهران بود، تاکید کرد که روسیه در بسیاری از مسائل به ویژه در خصوص روند اوضاع در سوریه و قفقاز جنوبی و همچنین در رابطه با مسائل مربوط به دریای خزر و افغانستان، با ایران مواضع مشترکی داشته و دو کشور در این جهت‌گیری‌ها، فعالانه همکاری دارند.

جاگاریان اکنون قرار است سفیر روسیه در سریلانکا و بطور همزمان در کشور مالدیو شود.

23311