شهر خبر

سخنگوی وزارت مهاجرت عراق:

۷۶۶ خانواده عراقی از اردوگاه الهول به کشورشان بازگشتند

۷۶۶ خانواده عراقی از اردوگاه الهول به کشورشان بازگشتند

سخنگوی وزارت مهاجرت عراق اعلام کرد که ۷۶۶ خانواده عراقی حاضر در اردوگاه الهول که از آوارگان بودند به این کشور بازگشتند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری المعلومه، وزارت مهاجرت و آوارگان عراق از بازگشت ۷۶۶ خانواده عراقی از اردوگاه الهول به عراق خبر داد.

علی عباس سخنگوی وزارت مهاجرت و آوارگان عراق گفت: اردوگاه الهول در دهه ۹۰ میلادی تاسیس شده و فرض بر این است که برخی از خانواده هایی که در این اردوگاه اقامت دارند، قربانیان تروریسم هستند و نه وابسته به آن.

عباس افزود: اکثر افرادی که اخیرا از اردوگاه الهول به عراق بازگشته اند، در واقع از آوارگان عراقی شامل سالخوردگان، زنان و کودکان هستند و هیچگونه خطر امنیتی از سوی آنها وجود ندارد، البته در صورت اثبات وجود افراد تحت تعقیب در بین آنها، تدابیر امنیتی علیه آنان اعمال می شود.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که مورد تایید وزارت قرار می گیرند به اردوگاه الجدعه در جنوب موصل منتقل می شوند و از طریق تیم حمایت روانی به مدت ۳ تا ۴ ماه دوره توانبخشی را می گذرانند و سپس به مناطق محل زندگی خود بازگردانده می شوند.

سخنگوی وزارت مهاجرت و آوارگان عراق در مورد تعداد خانواده های بازگشته توضیح داد: تا امروز به ۷۶۶ خانواده عراقی از اردوگاه الهول به عراق بازگشته اند که در مجموع ۳۰۹۰ نفر هستند.