شهر خبر

سلیمانی:

زائران سفر خود را کوتاه کنند/ تشریح اقدامات هلال احمر

زائران سفر خود را کوتاه کنند/ تشریح اقدامات هلال احمر

دبیرکل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه هلال احمر تمهیدات لازم را جهت اسکان اضطراری در مرزها پیش بینی کرده است، گفت: زائران سفر خود را کوتاه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، یعقوب سلیمانی دبیرکل جمعیت هلال احمر در برنامه صبح بخیر ایران گفت: یکی از وظایف هلال احمر امدادرسانی به زائران اربعین حسینی است. کادر درمانی هلال احمر در خارج مرزها خدمات رسانی می‌کند و داخل کشور هم پوشش امدادی مراسم اربعین برعهده هلال‌احمر است.

وی افزود: هلال احمر در مجموعه ستاد اربعین از ۴ ماه قبل برنامه ریزی های خود را جهت خدمت رسانی شروع کرده بود. حدود ۳۰۰۰ نفر کادر درمان، شامل پزشک، نیروی امدادی، پرستار و… اعزام نیرو به عراق داشتیم.

دبیرکل جمعیت هلال احمر بیان کرد: در بحث دارویی پیش بینی‌های لازم انجام شده و مشکلی در این زمینه نداریم. محل استقرار هلال احمر، هم در مسیر پیاده روی و هم در شهرهای زیارتی است و بیشتر درمانگاه‌های هلال احمر به صورت شبانه روزی خدمت‌رسانی می‌کنند.

سلیمانی تصریح کرد: به همه مردم توصیه می‌کنیم در این سفر صبور باشند، زائران سفر خود را کوتاه کنند. هلال احمر تمهیدات لازم را جهت اسکان اضطراری در مرزها پیش بینی کرده است.

وی تصریح کرد: طبق برنامه ریزی‌های به عمل آمده جمعیت هلال احمر در ورودی و خروجی مرزهای کشور آماده خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر در پایان گفت: یکی از مشکلات بزرگی که زائران اربعین حسینی را به خطر انداخت گرمای شدید هوا است، این امر زائران زیادی را گرمازده و روانه بیمارستان کرد.