شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#حماس#غزه#فلسطین

آخرین تحولات فلسطین؛

هشدار حماس درباره تعرض به مسجدالاقصی/تیراندازی به سوی صیادان غزه

هشدار حماس درباره تعرض به مسجدالاقصی/تیراندازی به سوی صیادان غزه

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه ای درباره تداوم تعرض اشغالگران به مسجدالاقصی و برگزاری مناسک تلمودی در این مکان مقدس اسلامی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های فلسطینی، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس امروز شنبه با صدور بیانیه ای درباره تداوم تعرض اشغالگران به مسجدالاقصی و برگزاری مناسک تلمودی در این مکان مقدس اسلامی هشدار داد.

رئیس امور قدس در جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که جنبش متبوعش هشدار شدیداللحنی به دشمن صهیونیستی نسبت به هرگونه تعرض به مسجد مبارک الاقصی داده است.

هارون ناصرالدین اشاره کرد که حماس با نگرانی زیادی اوضاع و تحولات جاری در مسجد الاقصی را با کشورهای دوست و طرف‌های واسطه پیگیری می‌کند.

ناصرالدین اظهار داشت که شهرک‌نشینان اشغالگر یهودی تصمیم دارند در اقدامی که تحریک احساسات مسلمانان به شمار می‌رود، به مسجد الاقصی تعرض کرده و مناسک تلمودی را در داخل آن بجای آورند.

وی عموم ساکنان سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ و کرانه باختری به ویژه قدس را به حضور گسترده در مسجد الاقصی و به شکست کشاندن طرح‌های توطئه‌آمیز شهرک‌نشینان فراخواند.

در تحولی دیگر، منابع محلی اعلام کردند که قایق‌های جنگی اسرائیلی بامداد امروز شنبه ماهیگیران فلسطینی را در آب‌های خان یونس واقع در جنوب نوار غزه هدف تیراندازی قرار دادند.

به گفته این منابع، نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی تعدادی از قایق‌های ماهیگیری فلسطینیان را در آب‌های خان یونس محاصره کرده و به سمت آن‌ها تیراندازی کردند و در نهایت ماهیگیران فلسطینی را وادار به عقب‌نشینی به ساحل کردند.

از سوی دیگر، منابع فلسطینی صبح امروز از یورش نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری به ویژه جنین و نابلس و بازداشت چندین جوان فلسطینی خبر دادند.