شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#شاهزاده#بریتانیا
اولین سخنرانی پادشاه بریتانیا؛

پادشاه بریتانیا لقب شاهزاده ولز را به کدام پسرش داد؟ /همسر عزیزم عنوان ملکه را کسب می کند /عشقم به هری و مگان را ابراز می کنم

کدخبر: 520663
چارلز سوم، پادشاه بریتانیا اعلام کرد که به فرزند ارشدش لقب شاهزاده ولز را می‌دهد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از یورنیوز، چارلز سوم، پادشاه بریتانیا در نخستین سخنرانی عمومی و تلویزیونی خود که در کاخ باکینگهام ضبط شده بود، اعلام کرد که به فرزند ارشدش لقب شاهزاده ولز را می‌دهد. شاهزاده ولز تا پیش از این لقب پادشاه بریتانیا بود. این لقب به ولیعهدهای این کشور داده می‌شود.

شاه چارلز، در ابتدای سخنرانی خود گفت: « امروز با اندوه عمیق با شما صحبت می‌کنم. مادر محبوب من در طول زندگی‌اش الهام بخش و نمونه‌ برای من و همه خانواده‌ام بوده است.»

وی افزود: «ما به او بدهکاریم همانطور که هر خانواده‌ای می‌تواند به مادرش بدهکار باشد.»

وی تصریح کرد که ملکه الیزابت زندگی خوبی داشت، به حرف و قولش عمل کرد و در اعماق قلب ما باقی مانده است.

وی گفت: «او قول داده بود که زندگی خود را وقف خدمت به مردمش کند. این بیش از یک وعده و تعهد عمیق شخصی بود که کل زندگی او را تعریف کرد. او خود را وقف حاکمیت کرد. او سنت را می‌پرستید و بدون ترس پیشرفت را نیز پذیرفت. این چیزی است که ما را به‌عنوان یک ملت قوی می‌کند.»

وی به ملت بریتانیا قول داد که «خدمت مادام العمر» ملکه الیزابت دوم را ادامه دهد، زیرا بریتانیا وارد عصر جدیدی تحت حاکمیت جدید شده است.

او در سخنرانی حدود ۱۰ دقیقه‌ای خود گفت: «من متعهد می‌شوم در تمام مدت باقیمانده از عمری که خدا به من اعطا می‌کند از اصول قانون اساسی حمایت کنم.»

سخنرانی پادشاه بریتانیا همزمان در کلیسای جامع سنت پل جایی که حدود ۲ هزار نفر در مراسم یادبود ملکه شرکت کرده‌ بودند پخش می‌شد.

وی به تغییرات در خانواده‌اش در پی رسیدن به تاج و تخت بریتانیا اشاره کرد و گفت: «این زمان برای خانواده من نیز زمان تغییر است. من روی کمک محبت‌آمیز همسر عزیزم کامیلا حساب می‌کنم. به پاس خدمات عمومی سلطنتی او از زمان ازدواج ما در ۱۷ سال پیش، او عنوان ملکه [ملکه همسر] را کسب می‌کند.»

چارلز سوم در بخش دیگری از نخستین سخنرانی تلویزیونی خود گفت که ویلیام، پسر ارشدش هم اکنون شاهزاده ولز است. این سمت پیش از این در اختیار چارلز قرار داشت.

او گفت: «امروز مفتخرم تا او را شاهزاده ولز بنامم. کشوری که در طول زندگی و وظایفم افتخار داشتم لقب آن را داشته باشم.»

وی درباره پسر دومش هری و همسرش مگان گفت: «می‌خواهم عشقم را به هری و مگان در حالی که به ساختن زندگی خود در خارج از کشور ادامه می‌دهند ابراز کنم.»