وزیر کشور گفت: با توجه به شرایط جوی و گرمای بسیار بالای هوا و محدودیت وسایل حمل و نقل در مرزها زائران از مبدا به سمت مرزها و گذرگاه‌های اربعین حرکت نکنند.

احمد وحیدی جمعه در بازدید از پایانه مرزی شلمچه اظهارداشت:در مرز شلمچه وضعیت با مدیریت خوبی که از سوی استاندار خوزستان انجام شده نسبتا خوب است و زائرانی که در مرز معطل بودند در حال عبور به سمت عراق هستند.

وی افزود:با کمک مسئولان استانی از جمله نیروی انتظامی، سپاه، هلال احمر و اورژانس و همه عزیزانی که درگیر هستند و مردم هم اکنون حرکت زائران روان هستند.

وحیدی با اشاره به مشکل جابجایی زائران در مرز عراق اظهار داشت:از مسئولان عراقی تشکر می‌کنم که در حال بسیج امکانات خود برای جابجایی زائران از مرز هستند.

وی افزود:در حال مدیریت عبور زائران اربعین با الویت زائران استان‌های مرزی و سپس استان‌های همجوار هستیم و پس از آن سایر استانها با اعلام ستاد مرکزی اربعین به عراق منتقل خواهند شد.

وزیر کشور گفت:زائرانی که هنوز از مبدا به سمت مرزها  حرکت نکردند با توجه به تعداد بالای زائران و برخی از نیازمندی‌ها از جمله امکانات حمل و نقل که گاهی با مشکل مواجه هستیم به سمت مرزها حرکت نکنند.

وحیدی با اشاره به افزایش قیمت وسایل نقلیه در طرف عراق برای جابجایی زائران اربعین به عتبات عالیات گفت:دولت عراق در این خصوص اقدام های خوبی انجام داده است و با هماهنگی که برای اعزام اتوبوس از ایران به مرزها شده قیمت جابجایی زائران کاهش خواهد یافت.

وزیر کشور گفت:زائران مدت سفر خود را در عراق به لحاظ کمبود امکانات مدیریت کنند و بیشتر از چهار تا پنج روز در عراق نمانند تا سایر زائران نیز بتوانند به سفر عتبات عالیات عراق مشرف شوند.

اربعین حلقه اتحاد جهان اسلام است

وزیر کشور پیام پیاده روی اربعین  اتحاد جهان اسلام و همه ادیان الهی عنوان کرد و بیان داشت: مکتب اهل بیت زنده است و راه نجاتی جز مکتب اهل بیت نیست و امروز عراق بواسط اربعین حسینی کانون توجه این جهانی است.

وحیدی بعداز ظهر جمعه با بالگرد وارد مرز چذابه شد و مورد استقبال صادق خلیلیان استاندار خوزستان قرار گرفت.

وی قرار است از مرز شلمچه نیز دیدن کند. پایانه‌های مرزی چذابه و شلمچه دو مرز رسمی استان خوزستان برای تردد زایران اربعین حسینی هستند.