شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اربعین#عراق#اتوبوس#زائران اربعین#شلمچه

استاندار خوزستان: تهیه ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران اربعین در عراق / زوار فعلا به مرزهای چذابه و شلمچه مراجعه نکنند

استاندار خوزستان: تهیه ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران اربعین در عراق / زوار فعلا به مرزهای چذابه و شلمچه مراجعه نکنند

استاندار خوزستان با بیان این که تا کنون حدود ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برای انتقال زوار در عراق آماده شده، گفت: بخشی از این اتوبوس‌ها شب گذشته و امروز صبح به مرزهای شلمچه و چذابه منتقل شده است.

به گزارش خبرنگار برنا از مرز بین المللی چذابه، صادق خلیلیان عصر امروز جمعه 18 شهریور ماه در حاشیه بازدید از مرز چذابه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعداد زایران ما بیش از امکان های حمل و نقل عراق است از این رو مشکل هایی در مرز عراق برای زایران ایجاد شده است.

او با اشاره به دیدارهای مختلف با مسوولان عراقی در راستای حل مشکل زایران از جمله کمبود وسایل حمل و نقل در عراق، گفت: دیروز از مرز شلمچه وارد خاک عراق شدیم و از شلمچه عراق بازدید کردم امروز نیز از سمت مرز چذابه وارد عراق شدم و با مسوولان عراق پیرامون افزایش وسایل حمل و نقل زایران در عراق و اعزام اتوبوس از ایران به عراق برای انتقال زوار به شهر العماره دیدار و گفت و گو کردم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه وزیر کشور نیز روز گذشته مذاکره هایی با طرف عراقی داشته؛ افزود: به دنبال این هستیم تعداد اتوبوس های بیشتری برای انتقال  زایران به مرز عراق اعزام کنیم.

خلیلیان در پایان بیان کرد: با توجه به گرمای هوا، از زایران درخواست می‌کنم تا اطلاع ثانوی از مراجعه به مرزهای چذابه و شلمچه خودداری کنند تا توازن ما بین خروج زوار از ایران و ورود زوار به خاک عراق ایجاد شود.

انتهای پیام/