شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اربعین#زائران#شلمچه#زوار اربعین

گزارش ویدئویی مهر از آبادان؛

«شلمچه» به‌وقت گرما و رطوبت بالا/ مهم‌ترین نیازمندی زائران چیست؟

«شلمچه» به‌وقت گرما و رطوبت بالا/ مهم‌ترین نیازمندی زائران چیست؟

به‌رغم بسته بودن مرزهای زمینی برای تردد زوار اربعین همچنان شاهد حجم بالای زائران در پایانه‌های مرزی هستیم، هم‌اکنون دما و رطوبت بالایی در شلمچه حاکم است، گزارش مهر از این مرز را ببینید.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: مرز شلمچه طی روزهای اخیر با ازدحام کم‌سابقه‌ای مواجه شده و با مسدود شدن مرزها هم زائران در بلاتکلیفی در پایانه مرزی مانده‌اند.

از سوی دیگر اربعین امسال که با روزهای گرم سال در استان خوزستان هم‌زمان‌شده است، باعث ایجاد مشکلاتی مثل گرمازدگی برای زائران اربعین شده است. طبق اعلام اداره کل هواشناسی خوزستان، هفت شهر استان رطوبت بالای ۸۰ درصدی را تجربه کردند به‌گونه‌ای که رطوبت ۱۰۰ درصدی در آبادان گزارش‌شده است.

اداره کل هواشناسی خوزستان همچنین نسبت به ریزش گردوخاک موقت در استان، هشدار سطح زرد را صادر کرد.

استاندار خوزستان گفته است که «تا زمانی که سازوکار لازم در خاک عراق برای انتقال زائران فراهم نشود، مرزهای شلمچه و چذابه بسته خواهند ماند.»

خلیلیان با اشاره به عبور بیش از ۱۴۰ هزار نفر از مرزهای شلمچه و چذابه در روز گذشته گفت: مرز عراق به‌هیچ‌عنوان ساختار و امکاناتی که بتواند چنین جمعیتی را مدیریت کند، ندارد.

وی با اشاره به دمای بالای هوا در خوزستان گفت: آن‌طرف مرز هیچ‌کس نیست که زائران را ساماندهی کند.

استاندار خوزستان افزود: امکانات و خودرو در خاک عراق برای انتقال این حجم از زائران وجود ندارد و با توجه به اینکه ستاد مرکزی هم مرزها را بسته اعلام کرد، مرزهای شلمچه و چذابه هم بسته است و هم‌وطنان از حرکت به سمت این دو مرز خودداری کنند.

احمد وحیدی وزیر کشور هم به‌منظور بررسی وضعیت تردد در مرزهای چذابه و شلمچه وارد آبادان شد. وحیدی پس از ورود به آبادان از تمهیدات لازم برای انتقال زائران حاضر در استان‌های مرزی به سمت استان‌های مقصد گفت و تأکید کرد: تلاش بر این است که امکانات و وسایل نقلیه برای انتقال زائران در خاک عراق نیز فراهم شود.