شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اربعین#آمریکا#عراق#انگلیس#جمعه#زائران#انرژی

خطیب جمعه ملایر : دشمن تلاش می‌کند مرزهای عراق را به سوی زائران ببندد! / ۵ میلیون نفر در انگلیس اربعین را رصد می‌کنند

خطیب جمعه ملایر : دشمن تلاش می‌کند مرزهای عراق را به سوی زائران ببندد! / ۵ میلیون نفر در انگلیس اربعین را رصد می‌کنند

ایسنا نوشت:حجت الاسلام محمد باقر برقراری پیش بینی کرد: اتحادیه اروپا، برای تامین انرژی مورد نیاز خود از طریق ایران، آمریکا را وادار به توافق می کند.

حجت الاسلام محمد باقر برقراری روز جمعه ۱۸ شهریور ماه در خطبه های نماز جمعه ملایر، با اشاره به رزمایش بزرگ اربعین حسینی، اظهار کرد: این رزمایش، رزمایشی عبادی، سیاسی، معنوی، فرهنگی و بین المللی به دلیل کسرت جمعیت از چند روز گذشته آغاز شده است. اربعین حسینی، عهد و پیمان مجدد با آرمان های امام حسین(ع) و نماد وحدت بین المللی جهان اسلام است.

وی اربعین حسینی را نشانه پایان یافتن دوران تفرقه افکنی دنیای غرب و استکبار دانست و گفت: مستکبران همیشه به دنبال تفرقه افکنی در جهان اسلام بودند اما اربعین دل های از هم دور شده مسلمانان، آزادی طلبان و حق خواهان را یک جا در مسیر نجف و کربلا دور هم جمع کرده است.

برقراری با اشاره به ترس دشمن از کنگره جهانی اربعین حسینی، ادامه‌داد: فتنه ای که جهان کفر قبل از شروع اربعین در عراق به راه انداختند، در نطفه خفه شد.

وی با بیان اینکه پنج میلیون نفر در انگلیس جریان عظیم اربعین را رصد و دنبال می کنند، تصریح کرد: رسانه های بی بی سی و ایران اینترنشنال به علت نگرانی و ترس از این جریان، آن را ضعیف جلوه می دهند حال آنکه مسلمانان از ۴۰ ملیت جهان در این اجتماع عظیم شرکت کردند.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه رهروان راه اربعین زمینه سازان ظهور امام زمان(ع) هستند، افزود: در عراق فتنه داخلی راه می اندازند و با کارشکنی ورودی مرزها را می بندند اما بدانند در این فتنه هم ناکام خواهند ماند.

برقراری با تاکید بر اینکه دشمن از همدلی شیعیان در جریان اربعین حسینی هراس دارد، گفت: همه می‌توانند در حد توان خود در شور آفرینی مراسم جهانی اربعین حسینی سهیم باشند.
وی با بیان اینکه این رزمایش برای اعلام آمادگی جهت ادامه دادن راه سیدالشهدا(ع) است، افزود: لشکر امام حسین(ع) از اقصی نقاط عالم و از چهل ملیت دنیا در نجف و کربلا جمع شده و قدم برمی‌دارند تا راه ایشان را ادامه داده و لبیک گوی به فرامین سیدالشهدا(ع) باشند.
امام جمعه ملایر شهدای مدافع حرم را نمونه بارزی از بذل جان در راه سیدالشهدا(ع) دانست و افزود: سردار حاج حسین همدانی و حاج قاسم سلیمانی سند مهم و درخشان بذل جان هستند.

خطیب جمعه ملایر : دشمن تلاش می‌کند مرزهای عراق را به سوی زائران ببندد! / ۵ میلیون نفر در انگلیس اربعین را رصد می‌کنند

وی در بخش دیگری به مذاکرات برجام اشاره و بیان کرد: مذاکرات به خوبی پیش می رفت و در نهایت ایران شروطی را به پیش نویس مذاکرات اضافه کرده و به اتحادیه اروپا و آمریکا ارائه داد اما آمریکا بهانه آورد که ایران به دنبال به توافق رسیدن مذاکرات نیست. ملت ایران در این مذاکرات به دنبال منافع اقتصادی و سیاسی کشور و جذب سرمایه گذار خارجی و تضمین قوی از طرف مقابل است.

برقراری با تاکید بر اینکه توافق موقتی و عدم خنثی سازی تحریم ها دردی را درمان نمی کند، افزود: آمریکا به دنبال این است که با ابزارهای قول پیکر رسانه ای خود، وانمود می کند که ایران برای رسیدن به توافق، مانع تراشی می کند اما در حقیقت این بازی رسانه ای آمریکا است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا حتی مدافع حقوق ملت خود و اروپا هم نیست، گفت: در صورت به نتیجه رسیدن توافقات، ایران می تواند گاز اتحادیه اروپا را تامین کند. امام جمعه ملایر پیش بینی کرد: اتحادیه اروپا، برای تامین انرژی مورد نیاز خود از طریق ایران، آمریکا را وادار به توافق می کند.

برقراری با اشاره به اهمیت پشتیبانی مردمی در جریان مذاکرات، مطرح کرد: ملت ایران با مقاومت و ایستادگی در همه حوزه ها از جمله حوزه های نظامی و ابزار تسلیحاتی به نتایج درخشانی رسیده است.

وی‌ با اشاره به پیش بینی رهبری مبنی بر اینکه اروپایی ها روزی به انرژی ایران محتاج می‌شوند، خاطرنشان کرد: آمریکا تلاش کرد تا کشورهای هند و چین با روسیه هم پیمان نشوند اما موفق نشد چرا که این کشورها نمی‌خواهند ارتباط خود با روسیه بر هم بزنند.

برقراری با بیان اینکه تحریم های کشور روسیه تابه حال به ضرر آمریکا و اوکراین تمام شده است، یادآور شد: اوکراین نیز در آینده بسیاری از حامیان و هم پیمانان خود را از دست داده و تنها می‌ماند.

امام جمعه ملایر با تاکید بر اینکه آمریکا بازنده این میدان سیاسی است، اضافه کرد: امریکا راهی جز تسلیم در برابر خواسته ملت ایران ندارد.

۲۱۲۱۷