شهر خبر

اذعان تحلیلگر صهیونیست:

تحولات کرانه باختری فراتر از انتفاضه است/ناکامی در مهار عملیات‌ها

تحولات کرانه باختری فراتر از انتفاضه است/ناکامی در مهار عملیات‌ها

تسوی یحزکیلی تحلیلگر صهیونیست امروز جمعه در ارتباط با تحولات اخیر کرانه باختری و افزایش عملیات فلسطینی ها در این منطقه اظهار نظر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه شهاب نیوز، تسوی یحزکیلی تحلیلگر صهیونیست در کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی، امروز جمعه در ارتباط با تحولات اخیر کرانه باختری و افزایش عملیات فلسطینی ها در این منطقه اظهار نظر کرد.

وی با اشاره به ادامه یورش های ارتش رژیم صهیونیستی، افزایش بازداشت فلسطینیان و همچنین افزایش عملیات های مقاومتی، اذعان کرد: ارتش و سرویس های امنیتی اسرائیل در توقف عملیات های فلسطینی ها ناکام مانده اند.

وی افزود: در شرایط فعلی بحث ما از یک موج از عملیات ها یا حتی انتفاضه فراتر است، چون با چشمان می بینیم که گویی این عملیات های مقاومتی صد سال است که آغاز شده و ادامه داشته است.

تحلیلگر صهیونیست ادامه داد: در شرایط کنونی ما می خواهیم این واقعیت ها را نادیده بگیریم، چون اتفاقاتی که رخ داده نشان می دهد مردم فلسطین به ویژه در جنین و نابلس اراده و قدرت بی سابقه ای پیدا کرده اند.

این تحلیلگر صهیونیست با اذعان به ناکارآمدی همکاری امنیتی با تشکیلات خودگردان فلسطین جهت مهار عملیات های مقاومتی، افزود: در شرایط کنونی تنها کاری که می توانیم انجام دهیم این است که برای مهار این رخدادها یک عملیات گسترده امنیتی در کرانه باختری انجام دهیم تا قدرت و برتری خود را در برابر گروه های فلسطینی به اثبات برسانیم.

پیش از این، منابع عبری اعلام کردند که نشست فوق العاده مقامات رژیم صهیونیستی شامگاه گذشته، به دلیل ترس از افزایش درگیری ها و وقوع انتفاضه سوم در کرانه باختری برگزار شده است.

براساس آمارها از ابتدای سال ۲۰۲۲ در کل کرانه باختری ۷۲۰۰ عملیات مقاومتی از سوی فلسطینی ها انجام شده که نسبت به سال های گذشته آماری بی سابقه محسوب می شود.