شهرخبر

توزیع تمبر تلسکوپ فضایی جیمز وب آغاز شد

توزیع تمبر تلسکوپ فضایی جیمز وب آغاز شد

توزیع تمبر  تلسکوپ فضایی جیمز وب آغاز شد
چندی پیش سرویس پست ایالات متحده (USPS) به مناسبت بزرگداشت فعالیت تلسکوپ فضایی جیمز وب (JWST) ناسا از چاپ تمبرهایی با اسم و نماد این تلسکوپ خبر داد.اکنون سرویس پست ایالات متحده از آغاز فروش عمومی این تمبرها خبر داده است.

به گزارش ثریا تمبر بزرگترین و قدرتمندترین تلسکوپ فضایی جهان اکنون در اداره پست محلی هر کدام از ایالات آمریکا به فروش می‌رسد. تمبرهای جدید همیشگی تلسکوپ فضایی جیمز وب در ۸ سپتامبر (روز گذشته) برای فروش عمومی در دسترس قرار گرفتند. روز گذشته یک رویداد رایگان و عمومی در موزه ملی پست اسمیتسونیان در واشنگتن دی سی برگزار شد تا سرویس پست آمریکا و دیگر افراد باهم تولید تمبرهای تلسکوپ فضایی جیمز وب را جشن بگیرند.

یک تمبر پستی که تلسکوپ فضایی جیمز وب (JWST) ناسا را به تصویر می‌کشد، توسط سرویس پستی ایالات متحده (USPS) در روز پنجشنبه (۸ سپتامبر) نمایش داده شد. تمبرهای جدید تلسکوپ فضایی جیمز وب با نام "تمبرهای همیشگی" (Forever stamps) شناخته می‌شوند، زیرا طبق قانون سرویس پست ایالات متحده می‌توان از آنها برای ارسال نامه یک اونسی، صرف نظر از زمان خرید یا استفاده از تمبرها حتی با وجود تغییر قیمت‌ها در آینده، استفاده کرد.

این تمبر به منظور بزرگداشت آغاز ماموریت علمی این تلسکوپ چاپ شده است و روی آن تصویر آینه لانه زنبوری طلایی رنگ تلسکوپ فضایی جیمز وب و آفتابگیرهای بزرگ آن در فضا نمایان است و زمین و ماه را نیز می‌توان در دوردست پشت آنها مشاهده کرد. نمای میدان عمیق از فضا را می‌توان در آینه‌های این تلسکوپ مشاهده کرد.

آنتوان هاجار، نایب رئیس شورای سرویس پست ایالات متحده در طی یک رویداد که در موزه ملی پست اسمیتسونیان برگزار شد، گفت: تلسکوپ فضایی جیمز وب در حدود یک میلیون مایل دورتر از سیاره ما به دور خورشید می‌چرخد. اکنون این تمبر جدید همیشگی، با سیستم پست ایالات متحده سفر خواهد کرد.

تلسکوپ فضایی جیمز وب که پروژه مشترک آژانس‌های فضایی آمریکا، اروپا و کانادا است، در تاریخ ۲۵ دسامبر ۲۰۲۱، مصادف با چهارم دی ماه سال ۱۴۰۰ به فضا پرتاب شد. این رصدخانه پیشرفته فضایی پس از گذشت یک ماه به مقصد خود در نقطه لاگرانژ ۲ رسید و راه‌اندازی ابزارهای علمی پیشرفته آن به مدت ۶ ماه توسط محققان در زمین پیگیری و دنبال شد. در ماه‌های گذشته نیز محققان ناسا از تصاویری که این تلسکوپ ثبت کرده بود، رونمایی کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا