شهر خبر

مردم به مرزها مراجعه نکنند؛

گزارش اختصاصی مهر از مرز مهران/ مهم‌ترین گلایه‌های زائران چیست؟

گزارش اختصاصی مهر از مرز مهران/ مهم‌ترین گلایه‌های زائران چیست؟

زوار اربعین حاضر در مرز مهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر مستقر در این پایانه مرزی برخی گلایه‌های خود را مطرح کردند؛ مسئولان هم با توجه به ازدحام زائران تأکید کردند مردم به مرزها مراجعه نکنند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: طی روز گذشته شاهد ازدحام زائران در پایانه مرزی مهران بودیم که گرمازدگی برخی زوار را به همراه داشت، امروز نیز با بسته شدن مرز افراد در مسیر و کسانی که در مهران حضور دارند با مشکلاتی مواجه هستند.

سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران امروز در بازدید از پایانه مرزی مهران با تأکید بر بسیج تمام امکانات برای کمک‌رسانی به مردم در مرزها، گفت: ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس نقل‌وانتقال را در داخل کشور انجام می‌دهند.

این در حالی است که هم‌اکنون به‌رغم بسته شدن مرز مهران همچنان شاهد ترافیک سنگین در محورهای منتهی به این مرز ازجمله ایلام- مهران هستیم.

وزیر بهداشت نیز برای افزایش خدمات‌رسانی در مرز مهران دستورات لازم را صادر کرد.عین‌اللهی طی تماسی با سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام با توجه به تردد جمعیت عظیم زائران از استان و مرز بین‌المللی مهران، در جریان آخرین وضعیت خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی قرار گرفت و اعلام کرد که با توجه به اینکه بیشترین میزان تردد زائران از مرز مهران انجام‌گرفته؛ وزارت بهداشت با تمام توان و ظرفیت در این عرصه پای‌کار خواهد بود و مسائل را به‌طور دقیق رصد خواهد کرد تا خدمات‌رسانی به زائران به‌صورت مطلوب انجام گیرد.

سردار محمد شرفی فرمانده قرارگاه اربعین فراجا نیز با اشاره به اینکه شرایط مرز مهران هنوز پایدار نشده است، گفت: زائران به پایانه‌ها مراجعه نکنند.

این موضوع را وزیر کشور نیز مورد تأکید قرار داد و با اشاره به اینکه در شرایط فعلی، نگران سلامتی زائران هستیم، بیان کرد: تا وقتی شرایط تغییر نکرده، مردم به سمت مرزها حرکت نکنند.

بنابراین گزارش، طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۲۹ هزار و ۶۶۲ نفر از مرز بین‌المللی مهران تردد کرده‌اند.

سیدزاهدین چشمه خاور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در این مدت ۱۹۴ هزار و۳۷۴ زائر ایرانی و یک هزار و ۱۰۱ زائر اتباع خارجی از مرز مهران خارج شده‌اند.

وی افزود: تعداد ۳۳ هزار و ۵۳۰ زائر ایرانی و۶۵۷ تبعه خارجی از طریق مرز مهران وارد کشور شده‌اند.