شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اربعین#زائران اربعین#عراق#بیمار

چرا مرزها به روی زائران اربعین بسته شد؟ | پلیس: فضا به‌شدت نگران‌کننده است

جمعه ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱

فرمانده قرارگاه اربعین پلیس ضمن تشریح دلایل بسته شدن مرزها به سمت عراق گفت: شرایط خیلی خوبی نیست به‌خصوص برای کودکان، زنان و افرادی که بیمار هستند و فضا به‌شدت نگران‌کننده است.

زائران اربعین

به گزارش همشهری آنلاین، سردار محمد شرفی فرمانده قرارگاه اربعین فراجا در رادیو اربعین به تشریح آخرین وضعیت حضور زوار در مرزهای عراق اشاره کرد و اظهار داشت: بعد از وضعیتی که در مرز خسروی به وقوع پیوست و وضعیت نگران‌کننده‌ای را به دلیل عدم خدمت دهی مناسب در طرف عراقی، ظرفیت نامناسب در حمل و نقل، کندی کار و به خصوص آفتاب و گرمای هوا شاهد بودیم که سلامت زوار را به خطر انداخت، دستگاه دیپلماسی وارد کار شده و در نهایت با همکاری طرف عراقی در آن موقع قضیه حل شد.

 سردار شرفی تصریح کرد: دیشب در مهران نیز شاهد کندی خدمات، نبود حمل و نقل عمومی، نبود خدمات و حتی آب در آن سوی مرز بودیم که شرایط خطرناکی را به وجود آورد و زوار را دچار ناراحتی تنفسی کرد در صورتی که امداد و نجات نیز در آن طرف ضعیف بود.

بیشتر بخوانید: 

وی افزود: در سفری که وزیر کشور و مسؤولان به کشور عراق داشتند، تعهداتی گرفته شد اما این تعهدات عملی نشد و شرایط نگران کننده باز هم به وجود آمد که در نهایت با توجه به شرایط موجود، ساعت یک بامداد جلسه اضطراری ستاد اربعین تشکیل شد.

سردار شرفی اعلام کرد: تصمیم گرفته شد که فعلاً زواری که هنوز سوار اتوبوس نشده‌اند، بلیت‌های شان صادر نشده و وجوه به آنها استرداد شود.

 فرمانده قرارگاه اربعین فراجا تصریح کرد: افرادی هم که در مسیر هستند به خاطر سلامت و حفظ ایمنی و کرامت خود از مراجعه به مرزها خودداری کنند.

سردار شرفی در خصوص وضعیت افرادی که هم اکنون در پایانه‌های مرزی حضور دارند، اعلام کرد: آنهایی که در پایانه‌های مرزی هستند، صبوری کرده و با مأموران پلیس همراهی کنند تا بتوانیم در ادامه با شرایط ایمن، کار خروج آنها را انجام دهیم.

وی گفت: شرایط مهران فعلاً مدیریت شده است اما در باشماق نیز عبور زوار به خاطر نبود سیستم حمل و نقل ناراحت کننده است و شرایط خیلی خوبی نیست به خصوص برای کودکان، زنان و افرادی که بیمار هستند؛ چرا که فضا به شدت نگران کننده است.

 فرمانده قرارگاه اربعین فراجا به زوار توصیه کرد که سفر خود را به تعویق انداخته و اجازه دهند فضا رصد شده و اگر شرایط مهیا شد با اطلاع رسانی به مرزها مراجعه کنند.

سردار شرفی گفت: در حال حاضر طبق دستور هیچگونه گذرنامه تمدید نشده و برگ گذر ویژه اربعین نیز صادر نخواهد شد.