شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تلویزیون#انگلستان#مستند

افشای رمز و راز ملکه، امروز در تلویزیون

افشای رمز و راز ملکه، امروز در تلویزیون

مستند «رمز و راز ملکه» به کارگردانی مهدی نقویان زندگی پر رمز و راز ملکه انگلستان را روایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، عصر دیروز بود که خبر درگذشت ملکه انگلیس در صدر اخبار رسانه‌های جهان قرار گرفت. کسی که نزدیک به 70 سال در انگلیس سلطنت کرد و زمینه‌ساز اتفاقات مهمی در دنیا بود. یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که با دخالت مستقیم ملکه انگلیس رخ داد، کودتای 28 مرداد بود که مسیر را برای بازگشت محمدرضا پهلوی به کشور و سقوط دولت مصدق فراهم کرد. 

همزمان با مرگ او، مستند «رمز و راز ملکه» به کارگردانی مهدی نقویان از تلویزیون پخش می‌شود. این مستند نگاهی به پشت پرده زندگی ملکه انگلیس داشته و فعالیت او در این 7 دهه را روایت می‌کند. 

مستند «رمز و راز ملکه» که به بهانه شصتمین سال تاجگذاری الیزابت دوم تولید شده است، زندگی پر رمز و راز ملکه انگلستان را روایت می‌کند. اختیارات ملکه در اداره کشور، کشورهای تحت نفوذ مستقیم ملکه، سازوکار کشورهایی که با نماینده ملکه اداره می‌شوند و…از جمله مواردی است که در این مستند به آن پرداخته شده است.

در خلاصه این مستند آمده است: «در کاخ باکینگهام، زنی زندگی می‌کند که در حدود نیم قرن است که تاج ملکه انگلستان را بر سر دارد. اما جایگاه مقام وی در سیستم حکومتی انگلستان چگونه است؟ با ما همراه شوید و بیننده مستند تاج و تخت که به زندگی ملکه الیزابت دوم می پردازد، باشید.»

براساس این گزارش، مستند «رمز و راز ملکه» امروز ساعت 13:30 از شبکه 3 و ساعت 15 از شبکه یک روی آنتن می‌رود. 

انتهای پیام/