شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نوید محمدزاده

واکنش منتقدان به بازی نوید محمدزاده در ونیز

واکنش منتقدان به بازی نوید محمدزاده در ونیز

اولین واکنش‌های منتقدان جشنواره ونیز نسبت به بازی نوید محمدزاده در فیلم «شب داخلی دیوار» منتشر شد.

به گزارش روی خط گروه فرهنگ و هنر برنا؛ جسیکا کیانگ منتقد ورایتی فیلم «شب داخلی دیوار» را نوری دردناک به درون کابوسی از ایران نامید و در نقد خود نوشت: «هیچ کسی از فیلم به شدت موثر و عمیقا ناگوار «شب داخلی دیوار» زخم نخورده بیرون نخواهد آمد. استعاره‌ای خشن و تاریک از تاثیر تروماهای انجام شده از طرف دولت بر سر افراد جامعه معاصر ایران که انگار جایی در میان حلقه ششم یا هفتم جهنم است.»

کیانگ در نقد مثبت خود به تعریف از عوامل این فیلم هم پرداخته و نوشته: «محمدزاده و حبیبی عمیقا به نقش‌های خود متعهد هستند. در ابتدا به نظر جزئیات نقش‌ها کم می‌آید، اما با پایان قصه که به شدت ناامیدکننده و احساسی است، شخصیت آنها منطق پیدا می‌کند. اما ستاره این اثر طراحی صدای خشونت آمیز علیرضا علویان است که با لوپ‌های زمانی، حرکت شخصیت علی از واقعیتش را به درون تخیلش هدایت می‌کند. دوربین پرحرکت و روی دست ادیب سبحانی هم، «شب داخلی دیوار» را به اثری به تیزی سیم خاردار بدل کرده ولی در عین حال دوست داشتنی است. »

لیلا لطیف منتقد سایت ایندی وایر هم در نقدی درباره فیلم «شب داخلی دیوار» نوشت: «این تریلر هنرمندانه از وحید جلیلوند راه‌های جدیدی برای نمایش نابینایی و انتقال صحنه‌های فلش بک پیدا کرده است. هر دو بازی محمدزاده و و حبیبی سرتاپا عالی، پرتنش و همراه با حسی از ناامیدی هستند. هرچند وقتی قصه جلو می‌رود، پاسخ برخی از سوالات آنقدر که در ابتدا به نر می‌رسید جالب نیستند. ایده‌های بزرگی در این فیلم درباره اهمینت از دست دادن توانایی دیدن در جامعه مبتنی بر نظارت که به شدت زیر فشار اقتصادی و گرسنگی است وجود دارد.»

لطیف درباره کارگردانی جلیلجوند نوشت: «جلیلوند حتی در معماری بی‌رحمانه ساختمان هم نکات زیبایی پیدا می کند. پلکان آهنی ساده به آسمان با زنگ زدگی و چسب‌هایی که خورده انگار در حال گریه از تنهایی است. جلیلوند به خوبی می‌تواند زمان و مکان‌های مختلف را در هم بیامیزد، ولی هنوز تا داشتن اعتماد به نفس یک استاد قدیمی سینما، فاصله دارد. با اینکه او کارگردانی بین‌المللی و با احترام است، متاسفانه مقامات ایرانی اجازه رسمی نمایش فیلم را نداده‌اند.»

منبع: سینمادیلی

انتهای پیام/