شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوتبال#تیم فوتبال#طرفدار#کارکنان

تیم فوتبال مورد علاقه ملکه الیزابت دوم/ ملکه بریتانیا طرفدار دو تیم بود؟

کارکنان کاخ باکینگهام بعد از اینکه متوجه علاقه ملکه به این تیم فوتبال شدند، در شوک فرو رفتند.

ملکه الیزابت دوم

ملکه الیزابت دوم عاشق چند تیم فوتبال بوده است، اما برای اینکه بی‌طرف بماند در مورد تیم مورد علاقه‌اش صحبت نمی‌کرد اما در تولد ۹۶ سالگی‌اش مشخص شد که از دهه ۱۹۶۰ طرفدار تیم وستهام بوده است. با این حال، بعد از رویدادی که در سال ۲۰۰۷ باعث شد که آرسن ونگر و ملکه در کاخ باکینگهام با هم ملاقات کنند، تصور می‌شود ملکه از آرسنال هم خوشش می‌آمد.

ملکه بعد از اینکه شنید یکی از کارکنانش طرفدار تیم «میل‌وال» است سکوت خود را شکست. به گزارش نشریه «میرِر»، وقتی ملکه از عشقش به وستهام پرده برداشت کارکنان کاخ باکینگهام را شوکه کرد. یکی از منابع قلعه ویندزر در سال ۲۰۰۹ به روزنامه گفت: «ملکه هرگز نمی‌خواست مردم بدانند که از چه تیمی حمایت می‌کند و همیشه می‌خواست بی‌طرف بماند. همه شوکه شدند، روی هم رفته او یک هوادار معمولی وستهام نیست.»

وستهام یونایتد یا آرسنال؟

به گزارش نشریه «میرِر»، علاقه ملکه به وستهام به ران گرینوود، سرمربی سابق وستهام برمی‌گردد که این باشگاه را به قهرمانی در جام حذفی و جام برندگان جام اروپا در سال‌های ۱۹۶۴ و ۱۹۶۵ رساند. علیرغم گزارش‌هایی مبنی بر اینکه ملکه طرفدار وستهام یونایتد بوده، سسک فابرگاس در سال ۲۰۰۷ ادعا کرد که ملکه به او گفته که طرفدار آرسنال است. او گفت: «به نظر می‌رسد ملکه فوتبال را دنبال می‌کند و به ما گفت که طرفدار آرسنال است.»

ملکه در زمان حیات از طرفداران هر دو تیم وستهام یونایتد و آرسنال بوده است.

ملکه الیزابت دوم هشتم سپتامبر ۲۰۲۲ و پس از ۷۰ سال سلطنت در سن ۹۶ سالگی درگذشت.