شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا

امیرعبداللهیان: آمریکا از ابهام در متن فاصله بگیرد تا توافق به نتیجه برسد

امیرعبداللهیان: آمریکا از ابهام در متن فاصله بگیرد تا توافق به نتیجه برسد

وزیر امور خارجه بیان داشت: آمریکا باید از کاربرد ادبیات ابهام در متن فاصله بگیرد تا توافق در کوتاه ترین زمان ممکن به نتیجه برسد.

به گزارش خبرگزاری برنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و وانگ ایی عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه چین در تماس تلفنی در خصوص مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی و مذاکرات رفع‌ تحریم‌ها گفت و گو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان و وانگ ایی با توجه به گفتگوهای اخیر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در پکن، آخرین وضعیت اجرای برنامه جامع همکاری های راهبردی را مورد بررسی قرار دادند.

امیرعبداللهیان افزود: ما در رسیدن به توافق خوب، قوی و پایدار همچنان جدی هستیم. اما آمریکا باید از کاربرد ادبیات ابهام در متن فاصله بگیرد تا توافق در کوتاه ترین زمان ممکن به نتیجه برسد.

وزیر امور خارجه چین نیز در این گفت‌وگوی تلفنی، ضمن ابلاغ سلام رییس جمهور چین به آیت الله رییسی، علاقمندی پکن در گسترش بیش از پیش روابط تهران و پکن را مورد تاکید قرار داد. 

وانگ ایی توسعه روابط دوجانبه را منطبق با منافع دو کشور توصیف و بر اجرایی شدن برنامه جامع همکاریهای دو کشور، فارغ از سمت و سوی تحولات بین المللی تاکید کرد. 

وانگ‌ ایی با اشاره به دیدگاه مشترک دو کشور در خصوص بسیاری از موضوعات منطقه ای و بین المللی، از حمایت طرف ایرانی برای مشارکت چین در فرمت آستانه تقدیر و آمادگی کشورش را برای ایفای نقش فعال جهت برقراری ثبات و آرامش در سوریه اعلام کرد.

 وانگ ایی با رد یکجانبه‌گرایی در عرصه بین‌المللی و حمایت از درخواست های منطقی ایران در مذاکرات هسته ای، دستیابی به حقوق قانونی را حق ایران دانست.

انتهای پیام/