شهر خبر

دیدار مشاور امنیت ملی عراق با سفیر سوریه در بغداد

دیدار مشاور امنیت ملی عراق با سفیر سوریه در بغداد

مشاور امنیت ملی عراق و سفیر سوریه در بغداد دیدار و درباره تحولات سیاسی و تقویت همکاری میان طرفین گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق و «صطام جدعان الدندح» سفیر سوریه در بغداد دیدار و درباره تحولات سیاسی و تقویت همکاری میان دو کشور گفتگو کردند.

دفتر مشاور امنیت ملی عراق در بیانیه ای اعلام کرد: الاعرجی و سفیر سوریه درباره شرایط سیاسی، امنیتی و تقویت همکاری میان دو کشور دوست و برادر و تمایل بغداد به بازگشت سوریه به محافل بین المللی و اتحادیه عرب گفتگو کردند.

همچنین در این دیدار موضوع کنترل مرزهای دو کشور و ممانعت از ورود غیر قانونی افراد و پرونده اردوگاه «الهول» مورد بررسی قرار گرفت و طرفین بر اهمیت تلاش های مشترک در این زمینه تاکید کردند.

گفتنی است، اردوگاه الهول واقع در استان حسکه در شمال شرق سوریه است که اغلب، خانواده‌های عناصر گروه تروریستی داعش در آن ساکن هستند.

پیش از این، الاعرجی از جامعه بین الملل خواسته بود تا توجه و اهتمام بیشتری نسبت به مخاطر اردوگاه الهول برای منطقه داشته باشد. وی تأکید کرد که کشورهای مختلف باید اتباع خود را که هم اکنون در اردوگاه الهول به سر می برند، تحویل گیرند.

همچنین، عدی عبدالهادی از رهبران ائتلاف فتح در سخنانی گفته بود که خطر شکاف‌های امنیتی با بازگشت صدها داعشی از اردوگاه الهول به عراق تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است. وی ادامه داد که پیش از یک سال ما نسبت به چنین خطری و تأثیر آن بر ثبات کشور هشدار داده بودیم؛ به ویژه که بیشتر این داعشی ها با سرکردگان و عناصر تروریست‌ها در ارتباط هستند.