شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مشهد#شلمچه

وزیر بهداشت:

مرکز بهداشتی و درمانی شهید سلیمانی را در شلمچه راه‌اندازی کردیم

مرکز بهداشتی و درمانی شهید سلیمانی را در شلمچه راه‌اندازی کردیم

مشهد ـ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امسال مرکز بهداشتی و درمانی شهید سلیمانی را در شلمچه راه‌اندازی کردیم و حضور داوطلبانه نیروهای بهداشتی و درمانی را به فال نیک می‌گیریم.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین‌اللهی ظهر پنجشنبه در حاشیه برگزاری آئین اختتامیه اولین دوره آموزشی و فرهنگی همراه با حکیمان، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امسال مرکز بهداشتی و درمانی شهید سلیمانی را در شلمچه راه‌اندازی کردیم و حضور داوطلبانه نیروهای بهداشتی و درمانی را به فال نیک می‌گیریم و برای مهران هم از ظرفیت کانکس‌ها و سازه‌های دانشگاه علوم پزشکی ایلام، سپاه، ارتش و نیروی انتظامی داریم، ضمن اینکه در سمت عراق هم مدیریت با جمعیت هلال احمر بوده و هرکسی که بخواهد داوطلبانه به عراق برود ماموریتش را قبول می‌کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حوزه اربعین فعالیت‌های میدانی را در مرزهای شلمچه و مهران که ۹۰ درصد ترددها را دارد، داشتیم و عمده نگرانی ما گرمای این روزهای عراق و مناطق مرزی بوده که در این خصوص ضمن بیان توصیه‌ها، کانکس‌ها و امکانات لازم را فراهم کرده‌ایم.

وی ادامه داد: همچنین پس از این ایام هم برای زائران پیاده امام رضا (ع) برنامه‌ریزی شده تا از ظرفیت تمامی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور با مدیریت دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان دانشگاه میزبان استفاده شود.

عین‌اللهی با بیان اینکه آخرین وضعیت کرونا در کشور با توجه به تزریق ۱۵۴ میلیون دُز واکسن و ثبت اعداد ۹۱، ۸۶، ۷۲ درصد در دُزهای اول تا سوم، حاشیه امن خوبی داریم، خاطرنشان کرد: ما در این روزها بر دُز یادآور، زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، غذای سالم و رعایت نکات بهداشتی تاکید داریم و اینکه زائران اربیعن در زمان بازگشت به ایران همکاری لازم را با نیروهای بهداشتی مستقر در مرزها داشته باشند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: به مردم توصیه می‌کنیم که بدون توجه به تعداد دُزهای دریافتی کرونا هرچه سریع‌تر دُز یادآور را دریافت کنند و بدانند که کرونا هنوز پایان نیافته و بهترین کار برای دوری از این ویروس منحوس دریافت سالانه دُز یادآور (سالی یک بار) تا زمان پایان این پاندمی بوده است.