شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزن#ملی‌پوشان#کشتی آزاد

فلاح: در ۱۰ وزن شانس داریم طلایی شویم/ زارع می‌تواند راحت‌ترین طلا را بگیرد

فلاح: در 10 وزن شانس داریم طلایی شویم/ زارع می‌تواند راحت‌ترین طلا را بگیرد

قهرمان پیشین جهان تاکید کرد که نه تنها ملی‌پوشان اعزامی به بلگراد شانس مدال دارند، بلکه در هر ۱۰ وزن کشتی آزاد شانس قهرمان شدن را داریم.

اکبر فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در مورد شانس موفقیت تیم کشتی آزاد اعزامی به مسابقات جهانی 2022 عنوان کرد: ما که کمتر در کشتی هستیم، نمی‌توانیم کارشناسی دقیق در خصوص تیم داشته باشیم، باید مسابقه را از نزدیک دیده باشی و هم حریفان داخلی و هم خارجی را بشناسی که دقیق‌تر حرف بزنی. من تا حدودی پیگیر بودم و در همان حد و حدود می‌توانم حرف بزنم. تیم ما سال گذشته خوب کشتی گرفت، هم در آزاد و هم فرنگی اگر کمی هم خوش‌شان بودند، هر دو می‌توانستند قهرمان جهان شوند.

وی با اشاره به غیبت روس‌ها در پیکارهای جهانی بلگراد گفت: اینکه امسال که روس‌ها نیستند، شانس ما بیشتر می‌شود. قطعا رقیب اول ما روسیه بود که هم در آزاد و هم در فرنگی قهرمان دنیاست. حالا که قهرمان نیست، توقع این است که با این نفراتی که داریم قهرمان جهان شویم. در آزاد ما سال گذشته در رقابت میلیمتری با آمریکا سوم جهان شدیم، امسال هم همان رقابت میلیمتری با آمریکا برای اولی وجود دارد. هر کشتی‌گیر ما خوب کشتی بگیرد اول برای خودش خوب است که مدال می‌گیرد و بعد هم به قهرمانی تیمی‌مان کمک می‌کند.

فلاح شانس مدال را برای ملی‌پوشان هر 10 وزن عنوان کرد و ادامه داد: ما در همه اوزان شانس داریم، یعنی هیچ وزنی نیست که شانس نداشته باشد. همه خوبند، مثل رضا اطری که در یک وزن بالاتر شانسش برای مدال عالی است. رحمان عموزاد هم که تازه به 65 کیلو آمده شانس مدال دارد. هر کدام‌شان خوب کشتی بگیرند، از نظر بدنی و روحی آماده باشد، می‌تواند قهرمان جهان شود، یعنی فقط این را نمی‌گویم که در 10 وزن صرفا شانس مدال و روی سکو رفتن داریم، بلکه هر 10 نفر شانس قهرمان جهان شدن را دارند.

وی در مورد وضعیت امیرحسین زارع در دومین سال حضورش در مسابقات جهانی تصریح کرد: در این سالها که روس‌ها در سنگین‌وزن مدعی جدی نداشتند و نبود روس‌ها در این وزن تاثیرگذار نیست، اما دو رقیب دیگر ما که پتریاشویلی و طاها آکگول هستند، در دو سه سال اخیر رو به پایین بودند و برعکسش کشتی‌گیر ماست که در این ایام رو به بالا بوده است. او جوان 22 ساله‌ای است که سال به سال پخته‌تر و آماده‌تر می‎شود. به نظر من بالاترین و محرزترین شانس طلای ما، همین سنگین‌وزن است و زارع می‌تواند راحت‌ترین مدال را برای ما بیاورد.

فلاح  در خصوص ملی‌پوشان دو وزن 97 و 92 کیلوگرم نیز گفت: در 97 کیلو ستاره‌ روسی در این سالها مدعی اصلی بوده که همه را شکست داده و او در بلگراد حضور ندارد. در کنارش کشتی‌گیران آمریکا و ایران بودند که محمدیان هم قبلا حریف آمریکایی‌اش را برده و خوب هم برده، من پسر عسکری محمدیان را صددرصد روی سکو می‌بینم چون ازهمه کشتی‌بلدتر است و خیلی امیدواری نسبت به او وجود دارد. امیدواریم روز مسابقه هم بدنش و هم روحش سرحال باشد و باخت المپیکش را جبران کند. 92 کیلو هم مثل 125 کیلو، شانس کامران قاسم‌پور برای طلا خیلی زیاد است. او هم مثل کشتی‌گیر 97 کیلوی‌مان کشتی‌بلد است و همه جای کشتی می‌گیرد، رقابتش با کاکس آمریکایی است که سال گذشته او را میلیمتری شکست داد، امسال با طلای سال گذشته، قوی‌تر و با اعتماد به نفس بیشتری کشتی می‌گیرد که قهرمانی را تکرار کند.

سرمربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد جوانان در مورد سایر اوزان اظهار داشت: حسن یزدانی که ستاره تیم ماست، سالهاست در سطح بالا کشتی می‌گیرد و این کار سختی است. بدون حاشیه کشتی گرفته و وقتی سال گذشته موفق به شکست دیوید تیلور شد، امسال با روحیه بهتر برای شکست این کشتی‌گیر می‌رود تا مدال طلا بگیرد. در باقی اوزان هم ما شانس خوبی برای کسب مدال داریم، علیرضا سرلک، امیرمحمد یزدانی، یونس امامی و محمد نخودی، همه این شانس را دارند که امسال روی سکوی جهانی بروند و چه بسا قهرمان جهان شوند چون پخته‌تر از سال گذشته شدند و توقع هم همین است. البته من نمی‌دانم در اردو چه گذشته ولی ظاهر قضیه این است که همه بچه‌ها می‌توانند در بلگراد مدال بگیرند.



انتهای پیام/