شهر خبر

پرویز پرستویی عصبانی‌تر از همیشه/دلبری مهران احمدی از باران بی‌گناه/ بازگشت پر سر و صدای نوید محمدزاده تا ونیز/پوشش لیلا حاتمی در کنار هیلاری کلینتون ایتالیایی شد/ بهروز شعیبی در سرزمین چخوف کراواتی شد

پرویز پرستویی عصبانی‌تر از همیشه/دلبری مهران احمدی از باران بی‌گناه/ بازگشت پر سر و صدای نوید محمدزاده تا ونیز/پوشش لیلا حاتمی در کنار هیلاری کلینتون ایتالیایی شد/ بهروز شعیبی در سرزمین چخوف کراواتی شد

در هفته‌ای که گذشت بیش از آنکه اخبار فرهنگ و هنر جنبه داخلی داشته باشد نگاه‌ها به سمت جشنواره ونیز و حضور هنرمندان ایرانی در سرزمین چکمه بود، فیلمی از علی انصاریان اکران شد و نوید محمدزاده به اینستاگرام برگشت و سریال مهران احمدی همراه دخترش گرم شد.

بهروز شعیبی؛ جایزه هفته

بدون قرار قبلی برنده جایزه جشنواره مسکو شد

با پایان چهل و چهارمین دوره جشنواره فیلم مسکو جایزه بزرگ بهترین فیلم این جشنواره (سنت جورج طلایی) به «بدون قرار قبلی» رسید و پگاه آهنگرانی برنده جایزه بهترین بازیگر زن این جشنواره شد.

بهروز شعیبی بعد از دریافت جایزه این جشنواره در بخشی از صحبت‌هایش گفت: «می‌خواستیم فیلمی بسازیم که به هم یادآوری کنیم که دوست داشتن تنها راه نجات ماست و این می‌تواند مهم‌ترین کار همه ما در سینما باشد.»

«بدون‌ قرار قبلی» پنجمین فیلم بلند بهروز شعیبی به تهیه‌کنندگی محمود بابایی است. این فیلم برنده سیمرغ بهترین فیلم از نگاه ملی جشنواره فجر شده و در اولین حضور بین‌المللی اش توانسته این جایزه را بدست بیاورد.

فیلمنامه «بدون قرار قبلی» توسط فرهاد توحیدی و مهدی تراب‌بیگی برداشتی آزاد از یک داستان مصطفی مستور است.

پگاه آهنگرانی، مصطفی زمانی،‌ الهام کردا و صابر ابر، امین میری‌، حامی ترابی، رضا صابری گروه بازیگران «بدون قرار قبلی» را تشکیل می دهند.

حامد سلیمان‌زاده؛ داور هفته

اولین داور ایرانی در مراسم گلدن گلوب

حامد سلیمان‌زاده به عنوان یکی از داوران جشنواره معتبر گلدن گلوب دعوت شد.

حامد سلیمان‌زاده منتقد، پژوهشگر، مدرس دانشگاه و فیلمساز به عنوان یکی از داوران هشتادمین دوره مراسم جوایز گلدن گلوب ۲۰۲۳ در کشور آمریکا انتخاب شد.

سلیمان‌زاده که پیش از این، داوری جشنواره‌های معتبر سینمای جهان از جمله، کن در فرانسه، برلین در آلمان، گوتنبرگ در سوئد، اُبرهاوزن در آلمان، استانبول در ترکیه و … را بر عهده داشته است، این بار به عنوان اولین ایرانی در طول ادوار برگزاری مراسم سینمایی و تلویزیونی معتبر جوایز گلدن گلوب (Golden Globe Awards) به عنوان داور در بخش سینما حضور دارد.

این دعوت از سمت انجمن مطبوعات خارجی هالیوود (Hollywood Foriegn Press Asssociation) که وظیفه برگزاری مراسم گلدن گلوب در لس آنجلس آمریکا را بر عهده دارد، صورت گرفته است و هشتادمین دوره آن قرار است در ماه ژانویه سال ۲۰۲۳ در منطقه بورلی هیلز در شهر لس آنجلس در کشور آمریکا برگزار شود.

علی انصاریان؛ وداع هفته

آخرین فیلم علی انصاریان + تصویر

پوستر فیلم سینمایی بانک زده‌ها به کارگردانی جواد اردکانی و علی بکاییان و تهیه‌کنندگی علی رویین‌تن رونمایی و منتشر شد.

فیلم بانک‌زده‌ها با بازی علی انصاریان، نسرین مقانلو، قاسم زارع، میرطاهر مظلومی، بیژن بنفشه‌خواه و‌ سحر قریشی ماجراهای پیش آمده برای چند دزد بانک و اختلاف بین آنها را به تصویر می‌کشد.

پخش این فیلم با شرکت سینمایی نمایش گستران است و قرار است از 9 شهریور در سینماهای سراسر کشور اکران شود.

فیلم بانک‌زده‌ها با بازی علی انصاریان

پیش فروش بلیت‌های فیلم بانک زده‌ها آغاز شده و هم اکنون علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سامانه‌های بلیت فروشی بصورت آنلاین بلیت این فیلم را تهیه کنند. پ

عذرخواهی به خاطر علی انصاریان

عوامل فیلم سینمایی بانک‌زده‌ها از مریم بحرالعلومی بابت اخباری که به اشتباه پخش شد عذرخواهی کرد.

فیلم سینمایی بانک‌زده‌ها به کارگردانی جواد اردکانی و علی بکائیان و تهیه‌کنندگی علی روئین‌تن آخرین فیلم زنده‌یاد علی انصاریان نبوده و پس از بانک‌زده‌ها در  فیلم سینمایی به کارگردانی سرکار خانم مریم بحرالعلومی هم بازی کرده است‌. 

ضمن عذرخواهی از سرکار خانم بحرالعلومی تمام حمایت و ارادت خود را از اکران فیلم ایشان اعلام می‌نماییم.

لیلا حاتمی؛ پربازدید هفته

پوشش ویژه لیلا حاتمی همزمان با هیلاری کلینتون روی فرش قرمز+ویدیو

هیلاری کلینتون سیاستمدار آمریکایی و لیلا حاتمی بازیگر ایرانی به صورت همزمان روی فرش قرمز مراسم افتتاحیه هفتاد و نهمین جشنواره فیلم ونیز حضور پیدا کردند. لیلا حاتمی در این دوره از جشنواره به عنوان داور حضور دارد. جشنواره فیلم ونیز از نهم تا نوزدهم شهریورماه در جزیره لیدو واقع در ایتالیا برگزار می‌شود.

 

نوید محمدزاده؛ بازگشت هفته

بازگشت نوید محمدزاده به فضای مجازی

نوید محمدزاده که به دلیل حواشی حضور در جشنواره کن از فضای مجازی فاصله گرفته بود؛ با انتشار تیزر فیلم سینمایی «شب، داخلی، دیوار» فعالیت خود در اینستاگرام را از سر گرفت.

نوید محمدزاده، بازیگر مطرح سینمای ایران که در چند ماه گذشته به دلیل حواشی حضور در جشنواره کن از فضای مجازی فاصله گرفته بود؛ با انتشار تیزر فیلم سینمایی «شب، داخلی، دیوار» به کارگردانی وحید جلیلوند، فعالیت خود را در اینستاگرام از سر گرفت.

حضور او در فضای مجازی می‌تواند نوید‌بخش آن باشد که به زودی او را دوباره بر پرده سینما مشاهده کنیم.

بابک حمیدیان؛ نقش ویژه هفته

رونمایی از گریم بابک حمیدیان در نقش شهید بروجردی+عکس

از گریم بابک حمیدیان که در پروژه سینمایی «غریب» ایفاگر نقش شهید محمد بروجردی است، رونمایی شد.

این فیلم به نویسندگی و تهیه کنندگی حامد عنقا و کارگردانی محمد حسین لطیفی تولید می شود.

فیلم، پرتره شهید بروجردی نیست بلکه احوالات باطنی، سبک زندگی ، شیوه فرماندهی و تلاش او برای ایجاد اتحاد در غرب کشور را روایت می کند.

«غریب» در موسسه مهر طاها برای جشنواره چهل و یکمین فیلم فجر آماده می شود و محصول سازمان اوج است.

بابک حمیدیان در نقش بروجردی

 

مازیار لرستانی؛ کراوات هفته

شهره لرستانی

مازیار لرستانی با جدیدترین پوشش مردانه‌اش که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد.

IMG_20220904_060724

 

باراک اوباما؛ نریتور هفته

 

جایزه ای معادل اسکار برای باراک اوباما!

باراک اوباما رئیس جمهوری اسبق آمریکا برای روایت‌گری در یک سریال مستند، برنده جایزه‌ امی شد.

رئیس جمهور دو دوره قبل آمریکا، باراک اوباما، در یک سریال مستند، برنده جایزه تلویزیونی امی شد.

پارک های ملی بزرگ ما، مستندی پنج قسمتی درباره بزرگترین زیستگاه‌های جانوری در سراسر جهان است که اوباما در آن نقش راوی را ایفا می‌کند.

این بخشی از پروژه همکاری چندساله اوباما با نتفلیکس است.

رئیس جمهوری پیشین آمریکا، برای گویندگی در قسمتی از این سریال با عنوان «دنیایی از شگفتی – A World of Wonder» شامل بررسی سواحل آفریقا، جزایر ژاپن و دیواره مرجانی بزرگ استرالیا مورد تقدیر قرار گرفت.

اوباما پیشتر نیز در سال ۲۰۰۹ برنده جایزه صلح نوبل شد.

جایزه اِمی – Emmy Award یک جایزه آمریکایی برای تولیدات تلویزیونی است که معمولا به‌ عنوان معادل اسکار برای تلویزیون محسوب می‌شود.

سابقهٔ جایزه اِمی به سال ۱۹۴۹ میلادی بازمی‌گردد اما به تدریج جوایز آن متنوع‌ شده‌است.

مثلا جایزه مربوط به برنامه‌های روزانه، نخستین‌ بار در سال ۱۹۷۲ اعطا شد و از سال ۱۹۷۴ به‌ طور مستقل برگزار می‌ شود.

مهران و باران احمدی؛ همبازی هفته

سریال «بی‌گناه» اولین سریال به کارگردانی مهران احمدی در شبکه نمایش خانگی است و حاصل همکاری او با برادران کیایی است. مهران احمدی به جز کارگردانی سریال بی‌گناه  عنوان بازیگر در نقش عطا معصومی را در این سریال بازی کرده و دخترش باران نیز در نقش فرزندش سارینا در این مجموعه هنرنمایی می‌کند.

بی گناه

تکذیب هفته؛ پرویز پرستویی

پرویز پرستویی به شدت تکذیب کرد/ کذب محض است!

پرویز پرستویی خبر منتشر شده در شبکه های اجتماعی را در مورد تهیه‌کنندگی‌اش تکذیب کرد.

پرویز پرستویی با انتشار پستی خبر تهیه کنندگی و همکاری اش با مرتضی عقیلی را تکذیب و کذب محض خواند.

IMG_20220902_194735

 

انتهای پیام/