شهر خبر

بزرگترین سرمایه‌گذاران بیت کوین چه کسانی هستند؟

بزرگترین سرمایه‌گذاران بیت کوین چه کسانی هستند؟

فردای اقتصاد: پذیرش بیت کوین و ارزهای دیجیتال در سال گذشته بیش از ۸۰۰ درصد رشد داشته است. به سبب رشد چشمگیر قیمت‌ها در این حوزه عده زیادی از افراد به این بازار متمایل گشتند. غیر از این مورد شاهد ورود بسیاری از شرکت‌ها، افراد مهم و کشورها به این بازار بودیم. سوالی که مطرح می‌شود این است که کدام کشور در این زمینه فعال‌تر عمل کرده است؟ محبوبیت رمزارزها در کدام کشورها بیشتر است، کشورهای در حال توسعه و یا توسعه یافته؟

برای پاسخ به این سوال بهتر است چند فاکتور را در نظر بگیریم. یکی از این معیارها نسبت هولد بیت کوین در کشورهای مختلف است.

بر اساس آمارهای منتشر شده، ۱۶۷ میلیون نفر در ۵ کشور، بیشترین هولد بیت‌کوین در دنیا را در اختیار دارند. در این بین هند با ۱۰۰ میلیون سرمایه‌گذار با اختلاف در راس جدول قرار گرفته است. بعد از هند آمریکا با ۲۷ میلیون، روسیه ۱۷ میلیون، نیجریه ۱۳ میلیون و برزیل ۱۰ میلیون سرمایه‌گذار رتبه دوم تا پنجم را به خود اختصاص دادند.

طبق گفته Triple-A، هند بیش از هر کشور دیگری، یعنی بیش از ۱۰۰ میلیون دارنده ارز دیجیتال دارد. بله، در هند، بیش از ۱۰۰ میلیون نفر صاحب ارز دیجیتال هستند. در اینجا لیستی از کشورهای برتر با بیشترین صاحبان ارزهای دیجیتال در جهان آمده است.

کشورها با بیشترین مالکیت بیت کوین

مشخصات جمعیتی سرمایه‌گذاران بیت کوین در کشورهای اشاره شده به قرار زیر است:

بزرگترین سرمایه‌گذاران بیت کوین چه کسانی هستند؟
منبع: TripleA

۵۸ درصد از دارندگان کریپتو زیر ۳۴ سال سن دارند. در ایران این عدد ۷۱ درصد است. این نشان می‌دهد که در ایران کریپتوکارنسی در بین جوانان مطلوبیت بیشتری دارد.

۷۹ درصد سرمایه‌گذاران مردان و ۲۱ درصد آنها را زنان تشکیل می‌دهند. در ایران این اعدد اندکی متفاوت است. اگر صرافی نوبیتکس را به عنوان یک نمونه از جامعه آماری ایرانی در نظر بگیریم، بر اساس گزارشات منتظر شده توسط این صرافی، در حدود ۸۴ درصد از سرمایه‌گذاران را مردان تشکیل می‌دهند.

۸۲ درصد از آنها دارای مدرک لیسانس یا بالاتر هستند. ۳۶ درصد از آنها درآمد سالانه ۱۰۰ هزار دلار آمریکا یا بیشتر دارند.

۱۰ کشور برتر ارزهای دیجیتال در جهان

امروزه میلیون ها نفر در جهان صاحب ارزهای دیجیتال هستند. وقتی صحبت از درصد جمعیت صاحب ارزهای دیجیتال به میان می‌آید، اوکراین، روسیه، کنیا، ایالات متحده آمریکا و هند ۵ کشور برتری هستند که بیشترین درصد از جمعیت آنها به نگهداری رمزارزها پرداخته‌اند.

بزرگترین سرمایه‌گذاران بیت کوین چه کسانی هستند؟

چه کسانی بیشترین بیت کوین را دارند؟

مجموع عرضه بیت کوین ۲۱ میلیون است. هرگز نمی توان بیشتر از ۲۱ میلیون بیت کوین وجود داشت. بیشترین بیت کوین متعلق به ساتوشی ناکاموتو، خالق ناشناس بیت کوین است که بیش از ۲۲ هزار بلاک استخراج کرده و بیش از یک میلیون بیت کوین دریافت کرده است. تخمین زده می شود که این تنها حسابی است که بیش از یک میلیون بیت کوین را در خود جای داده است.

سه حساب بایننس، بیتفنیکس Binance، Bitfinex و یک آدرس ناشناس بیش از ۱۰۰ هزار بیت کوین دارند.

شرکت مایکرواستراتژی حدود ۱۰۵ هزار بیت کوین و تسلا حدود ۴۳ هزار بیت کوین در اختیار دارند.

طبق آمار Statista، ایالات متحده بیشترین حجم معاملات بیت کوین را در صرافی ها دارد و پس از آن روسیه، نیجریه، اتحادیه اروپا و چین قرار دارند.

بزرگترین سرمایه‌گذاران بیت کوین چه کسانی هستند؟

10 کشور برتر در پذیرش کریپتوکارنسی

گزارشی که توسط چین‌آنالیز Chainalysis منتشر شده است نشان می دهد که در سال گذشته، ویتنام، هند و پاکستان کشورهای برتر در پذیرش جهانی رمزارزها هستند. در اینجا لیستی از ۱۰ کشور برتر پذیرش کریپتو در سال گذشته آمده است. در صدر این لیست کشور ویتنام قرار دارد. بعد از ویتنام به ترتیب هندوستان، پاکستان، اوکراین، کنیا، نیجریه، ونزوئلا، ایالات متحده آمریکا، توگو، آرژانتین قرار دارند.

همانطور که ذکر شد، هند در حال حاضر بیش از ۱۰۰ میلیون نفر صاحب ارزهای دیجیتال است و پس از آن ایالات متحده با ۲۷ میلیون نفر در رتبه دوم قرار دارد.