شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مشهد#محیط زیست

موش‌های وارداتی در مشهد؛ موجودات هوشمند و تله‌گریز

موش‌های وارداتی در مشهد؛ موجودات هوشمند و تله‌گریز

همشهری نوشت: معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: بیشتر موش‌های مشهد وارداتی هستند که با محموله‌های بازرگانی خارج از کشور وارد می‌شوند.

علی نجفی معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: از سال ۹۶ که کار مبارزه با موش‌ها را شروع کردیم، ۶۰ کانون فعال شناسایی شدند که اکنون به ۱۱ کانون رسیده است. سال گذشته ۱۲ کانون داشتیم که در یک سال توانستیم یک کانون را کاهش دهیم.

او افزود: بیشتر در مکان‌هایی موش داریم که ورودی بوده و بار وارد می‌شود. موش‌های خانگی مشکلی ایجاد نمی‌‎کند، اما بیشتر موش‌ها وارداتی هستند که با محموله‌های بازرگانی خارج از کشور وارد می‌شوند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد بیان کرد: موش‌ها به دلیل ایمن‌سازی و هوشمند بودن در تله‌ها گرفتار نمی‌شوند؛ بنابراین هر ماده‌ای که برای حذف موش‌ها استفاده می‌کنیم، یک بازه زمانی حداکثر دو ساله قابلیت اتکاء دارد.

نجفی خاطرنشان کرد: با شرکت دانش‌بنیان قراردادی برای مبارزه روش بیولوژیک منعقد و آن را به صورت پایلوت اجرا کردیم که مثبت بود. این فرایند مدتی ادامه خواهد داشت اما دوباره باید روش دیگری اجرا کنیم. باید مبارزه مستمری با موش‌ها صورت گیرد.

او اضافه کرد: به شهروندان توصیه می‌کنیم در صورتی که تعدادی موش در جوی‌ها و خیابان‌ها دیدند، می‌توانند با سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ تماس بگیرند و این موضوع را گزارش دهند تا همکاران ما برای بررسی به منطقه اعزام شوند.

۲۳۳۲۳۳