شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزارت#نفت

وزارت نفت درباره مسئولیت‌های اجتماعی خود برای نجات جنگل‌های زاگرس شفاف سازی کند

وزارت نفت درباره مسئولیت‌های اجتماعی خود برای نجات جنگل‌های زاگرس شفاف سازی کند

یکی از مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت حمایت از جنگل‌های بلوط زاگرس است که با وجود شرایط نامساعد این جنگل‌ها اطلاع دقیقی درباره میزان هزینه‌کرد انجام شده در این رابطه وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری برنا، حال روز جنگل‌های بلوط زاگرس مناسب نیست. امیر مسعود جلالی، مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت از منابع طبیعی جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور در این باره گفته است: ۴۱هزار هکتار از جنگل های بلوط زاگرس دچار آفت برگ خوار شده که از این میزان ۲۶هزار هکتار در کهگیلویه و بویراحمد، ۹ هزار هکتار در خوزستان و ۶ هزار هکتار نیز در استان فارس قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ۳۳هزار هکتار از جنگل های بلوط زاگرس درگیر آفت جوانه خوار بلوط شده است، تصریح کرد: مبارزه با این آفت سال گذشته در هشت هزار هکتار از جنگل های بلوط کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفته است.

بنا بر این گزارش، این جنگل‌ها به دلیل استفاده غلط و هم به دلیل استفاده بیش از حد دچار مشکل شدند و تعادل زیستی آنها به هم خورده است.

اقدامی که هر چه زودتر باید برای نجات این جنگل‌ها انجام شود مبارزه با آفات است تا در گام‌های بعدی اقدام اساسی‌‎تر انجام شود.

پیشتر استاندار کهگلویه و بویر احمد سید علی احمدزاده، گفته بود: قرار است  ۳۵ میلیارد تومان اعتبار  از محل مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت به این امر مهم اختصاص یابد که مقدمات تامین اعتبار ان نیز هم فراهم شده است .

با این وجود تاکنون هیچ گزارش دقیقی در رابطه با اقدامات انجام شده از سوی وزارت نفت در رابطه با جنگل‌های بلوط زاگرس در دست نیست و شایسته است این وزارتخانه به صورت شفاف درباره اقدام انجام گرفته به رسانه‌ها و افکار عمومی گزارش دهد.

انتهای پیام/