شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#افغانستان

احتمال شروع سرشماری نفوس در افغانستان

احتمال شروع سرشماری نفوس در افغانستان

براساس اعلام مرکز آمار افغانستان، پیش‌نویس طرح سرشماری عمومی آماده است و احتمال دارد به زودی روند سرشماری نفوس آغاز شود.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، مرکز آمار افغانستان اعلام کرد به منظور دسترسی به آمار واقعی جمعیت این کشور پیش‌نویس طرح سرشماری عمومی را آماده کرده است و در صورت حمایت‌ مالی احتمال دارد طرح سرشماری نفوس را اجرایی کند. 

«محمد حلیم رافع»، سخنگوی مرکز آمار (اداره احصائیه) افغانستان با تأکید بر این که پیش‌نویس طرح سرشماری نفوس آماده است، گفت: برای انجام این طرح تقریباً 120 میلیون دلار نیاز است، اگر حامی مالی پیدا شود روند سرشماری در حدود 31 ماه (دو سال و نیم) طول می‌کشد و به صورت تخمینی برای 3500 نفر شغل ایجاد خواهد شد.

در گفتگوی سخنگوی مرکز آمار دولت موقت طالبان با تلویزیون ملی افغانستان اشاره‌ای به چگونگی سرشماری افغان‌های مهاجر در خارج از مرزهای این کشور به ویژه در ایران و پاکستان نشده است.

سازمان ملل در آخرین برآورد آماری خود جمعیت افغانستان را 40 میلیون نفر تخمین زده است. 41 درصد این جمعیت زیر 14 سال هستند که نشان می‌دهد افغانستان یکی از جوان‌ترین جمعیت‌های جهان را دارد.

انتهای پیام/.