شهر خبر

آمریکا: پاسخ ایران ما را به سرانجام نرساند

چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی درباره وضع فعلی مذاکرات وین، با تلاش برای انداختن توپ در زمین ایران، گفت که پاسخ ایران به پیشنهادات آمریکا درباره متن پیش‌نویس توافق در وین، نشان داده است که هنوز شکاف‌ها و اختلافاتی در مذاکرات‌ وجود دارد.

وزارت خارجه آمریکا

به گزارش همشهری آنلاین، وبگاه وزارت امور خارجع آمریکا نوشت، ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری در پاسخ به این سوال که از نظر او روند مذاکرات احیای برجام در حال حاضر در چه مرحله‌ای قرار دارد، گفت: پاسخ ایران [به پیشنهادات آمریکا درباره متن پیش‌نویس توافق  در وین] ما را در موقعتی قرار نداد که بتوانیم توافق را به سرانجام برسانیم. ما مدام گفته‌ایم که شکاف‌ها وجود دارند و از پاسخ ایران معلوم است که این شکاف‌ها همچنان باقی مانده‌اند.

اظهارات این مقام آمریکایی در پی این مطرح می‌شود که آمریکا و ایران در مدت اخیر در حال بررسی پاسخ‌های یکدیگر نسبت به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا برای احیای توافق هسته‌ای بوده‌اند که به گفته جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده مذاکرات وین، آخرین متن پیش‌نویس و آخرین پیشنهاد برای رسیدن به توافقی بر سر احیای توافق هسته‌ای است.

جوزپ بورل، هماههنگ‌کننده مذاکرات وین و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در کنفرانسی خبری گفت که مذاکرات بر سر توافق هسته‌ای ایران به جای نزدیک شدن نظرات، درحال فاصله گرفتن آرا است.