شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن#آتش#آتش بس#آتش بس در یمن

جنبش انصارالله یمن:

ائتلاف سعودی از آغاز آتش‌بس ۳۰ هزار بار آن را نقض کرده است

ائتلاف سعودی از آغاز آتش‌بس ۳۰ هزار بار آن را نقض کرده است

جنبش انصارالله یمن در بیانیه ای اعلام کرد: ائتلاف متجاوز سعودی از زمان آغاز آتش بس در یمن از ماه آوریل ۲۰۲۲ تاکنون، ۳۰ هزار بار این آتش بس را نقض کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه اسپوتنیک، جنبش انصارالله یمن در بیانیه ای اعلام کرد: ائتلاف متجاوز سعودی از زمان آغاز آتش بس در یمن از ماه آوریل ۲۰۲۲ تاکنون، بیش از ۳۰ هزار بار این آتش بس را نقض کرده است.

در این بیانیه آمده است: ائتلاف متجاوز سعودی و مزدورانش از زمان آغاز آتش بس یمن با نظارت سازمان ملل در آوریل سال جاری میلادی، ۳۰ هزار و ۲۶ مرتبه این آتش بس را نقض کرده اند.

جنبش انصارالله همچنین اعلام کرده است که تنها در ۲۴ ساعت اخیر، آتش بس انسان دوستانه و نظامی در یمن، ۱۵۰ بار از سوی ائتلاف متجاوز سعودی نقض شده است.

نقض حریم هوایی یمن از سوی هواپیماها و بالگردهای جنگی و پهپادهای شناسایی، حملات هوایی و توپخانه ای و عملیات های تیراندازی از جمله موارد اصلی نقض آتش بس در ۲۴ ساعت اخیر از سوی ائتلاف متجاوز سعودی بوده است.

گفتنی است آتش بس انسان دوستانه و نظامی در یمن از دوم آوریل ۲۰۲۲ از سوی هانس گروندبرگ فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل به یمن، اعلام شد. از آن زمان تاکنون این آتش بس در فواصل دو ماهه تمدید شده است که مهلت آن در دوم اکتبر آینده به پایان می رسد.