ارز ترجیحی مُسکن مقطعی بود

موسی غضنفر آبادی در مورد اقدامات  اقتصادی دولت سیزدهم  گفت:اقدامات دولت در حوزه اقتصادی را باید با روش  مقایسه‌ای تحلیل کرد تا بدانیم که امروز در چه جایگاهی قرار داریم و پیش از این وضعیت اقتصادی ،سیاست خارجی،تولید و فعالیت کارخانجات کشور در چه شرایطی قرار گرفته بود.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به شرایط نامناسب اقتصادی گفت: باید واقعیت‌های تلخ گذشته را بیان کرد چون زیر ساخت‌های اقتصادی کشور به معنای واقعی و حقیقی کلمه نابود شده بود.

نماینده مردم بم اظهار داشت: ارزترجیحی مُسکن کوتاه مدت و مقطعی بود که اگر ادامه پیدا می کرد حتما شرایط سختی را برای کشور رقم می زد و  مردم دچار مشکلات بسیار شدید و سختی می‌شدند.

غضنفر آبادی تصریح کرد: بانیان تورم تاریخی برای راضی نگه داشتن مردم آمارسازی می کردند، اما دولت سیزدهم  با جراحی عمیق و دردناک، اقتصاد را در ریل خود قرار داد، همه کارشناسان اقتصادی بر این باورند که مسیر اقتصادی با این جراحی به خوبی تنظیم شده است و در آینده دستاوردهای خوبی برای کشور به همراه دارد.

وی افزود: اگر ریل اقتصاد خراب باشد کشور در حوزه تولید، صادرات و واردات با اشکال مواجهه خواهد شد، اما این رویکرد دولت سیزدهم در تقویت مبادلات اقتصادی و تدوین برنامه منجر به رشد صادرات و واردات در کشور شد و امیدواریم مردم به زودی شاهد نتایج این اقدامات دولت باشند.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، سیاست خارجی دولت سیزدهم را منطبق با برنامه‌های اقتصادی دانست و گفت: دولت در این حوزه با اقتدار بدون تمرکز بر موضوعات خارجی  از جمله  برجام مسیر خود را ادامه می‌دهد، در گذشته گفته می شد اگر برجام نباشد آب آشامیدنی در کشور کمیاب می‌شود و اگر این توافق امضا نشود ما دچار مشکلات ارزی خواهیم بود اما این گفته‌ها بیهوده و باطل بود.

نماینده مردم بم با  مثبت ارزیابی کردن تقویت روابط خارجی در دولت سیزدهم بیان داشت: توسعه تعاملات دولت با کشورهای منطقه و همسایگان و سفرهای متعدد رییس جمهور به کشورهای همسایه نشان داد که ایران برای توسعه تعاملات با همسایگان جدی است و  همکاری های منطقه‌ای می‌تواند در پیشبرد اهداف اقتصادی تاثیر گذار باشد.

ارز ترجیحی مُسکن مقطعی بود

غضنفر آبادی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران ارتباطات خوبی با کشورهای چین و روسیه برقرار کرده است.کشورهای که سفرای خود را از ایران فرا خوانده بودند،مجددا  سفرای خود را به تهران فرستادند و این  موضوع نشان می دهد که در بحث سیاست خارجی عملکرد مثبت و قابل قبولی داشتیم.

وی خدمات انجام گرفته دولت سیزدهم برای حل مشکلات معیشتی مردم را رضایت بخش خواند و گفت: رییس جمهور و اعضای کابینه با سفر به استان ها از نزدیک مشکلات مردم  را بررسی کردند و با برگزاری  جلسات شورای اداری در مراکز استان ها اعتبارات کافی و لازم را برای اجرای طرح‌های اولویت دار در نظر گرفتند،این روند بسیار مناسب و رو به رشد است و می تواند برای حل مشکلات کشور نتیجه بخش باشد.

نماینده مردم بم اظهار داشت: بر اساس آمار ارائه شده  وضعیت تورم در کشور تا حدودی کاهش پیدا کرده است و شرایط اقتصادی کشور رو به رشد است امیدواریم  با تلاش و جدیت دولت شاهد  پیشرفت روز افزون ایران اسلامی در همه زمینه ها باشیم.