شهر خبر

صحبت درباره کورس قهرمانی زود است/ استقلال گلزن قهار ندارد

صحبت درباره کورس قهرمانی زود است/ استقلال گلزن قهار ندارد

پیشکسوت آبی‌پوشان نظرات خود را درباره بازی استقلال بیان کرد.

کامیار کاردار در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا در خصوص بازی استقلال اظهار داشت: بازی را دقیقا و جامع مشاهده کردم. به نظرم استقلال نسبت به فصل گذشته بسیار هجومی تر بازی می‌کند و کاملا از فاز دفاعی خارج شده. در حال حاضر مشکل اصلی را نبود تمام کننده قهار می‌دانم. بعد از دوران عنایتی، برهانی و دیاباته این تیم دیگر بازیکن تمام کننده‌ای نداشته. فصل گذشته تمام تیم منسجم بود وگرنه همچنان این مشکل وجود داشت.

وی درباره نقطه ضعف آبی‌ها گفت: استقلال همچنان از نبود یک پلی‌میکر ضربه می‌خورد. زمانی که استقلال با ۳ دفاع بازی می‌کرد در جناحین اوضاع بهتر بود و پیستون ها به جلو نفوذ می کردند. حالا اما با ۴ دفاع نفوذها کم شده. در بازی یک مشکل دیگر هم وجود داشت. تیم هایی چون پیکان که می‌دانند نقاط قوت استقلال کجاست بسته بازی می‌کنند تا برتری عددی استقلال در محوطه از بین برود و به طور کلی اتوبوسی کار می‌کنند. در این شرایط هم نبود هافبک طراح باعث می‌شود کمتر مهاجمین صاحب توپ شوند. چنین بازینی در استقلال نیست و بضاعت همین است و باید دید ساپینتو چه تدبیری می‌اندیشید.

آیا استقلال امیدوارکننده تر از دفعات قبل بود؟ پاسخ کاردار این‌گونه بود: صد در صد معتقدم استقلال امیدوارکننده ظاهر شد. استقلال در ۲۵ دقیقه اول آن قدر خوب بود که گفتم اگر استقلال همه بازی‌های را اینگونه بازی کند، یک سر و گردن از همه بهتر است. محبی را عالی دیدم و رضاوند هم خوب بود. نیمه اول استقلال عالی بود اما نمی دانم چرا در نیمه دوم میل گل زدن به اندازه نیمه اول نبود. شاید تعویض‌ها زود بود و اشتباه. یامگا برای پست مدافع راست جذب شد اما فصل گذشته در خط حمله جاافتاد. او در خط دفاعی به کار گرفته شد که باعث شد تحرک خط حمله کم شود.

وی در ادامه عنوان کرد: بازی پیمان بابایی را بیشتر از سجاد و ارسلان می‌پسندم. او بازیکنی تیزهوش است و حرکات انفجاری خوبی دارد. مشکل استقلال همانطور که گفتم بازیساز است. کسی که در عمق موقعیت ‌سازی کند. استقلال در طول ۹۰ دقیقه به ارسال از کناره‌ها روی می‌آورد اما نتیجه ای نمی گیرد. در حالی که با پاس‌کاری کوتاه و حرکات خوب پشت محوطه می‌شود به گل دست پیدا کرد. پیکان اصلا تیم کمی نیست و نیمه بالایی جدول قرار دارد. استقلال واقعا امیدوار کننده بود و توانست فوتبال خود را دیکته کند. به طور کلی تیم ضعیفی نداریم و سطح لیگ افزایش پیدا کرده. امتیازات به هم نزدیک شده و لیگ پویایی داریم.

کاردار درباره عقب افتاده استقلال از کورس گفت: برای کورس قهرمانی زود است صحبت کنیم اما به شخصه معتقدم تیم‌هایی که لیگ را خوب شروع می‌کنند در انتها قهرمان خواهند شد. البته فاصله‌ها در حال حاضر خیلی کم است. به همین دلیل قضاوتی نمی‌کنم چون زود است. افکار ساپینتو در تیم جا افتاده و تیم رفته رفته شکل بهتری می‌گیرد. استقلال فوتبال خوبی پیداه می کند اما در راه رسیدن به گل ضعف دارد. فرم این تیم را نسبت به سال گذشته بهتر می‌دانم.

وی در پایان افزود: فوتبال پرتغال نزدیک به فوتبال آمریکای جنوبی است و ساپینتو هم از همین مکتب است. او علاقه به فوتبال هجومی دارد و آن‌چنان به فوتبال دفاعی فکر نمی‌کند. همان‌طور که گفتم درباره قهرمانی و کورس زود است.

خبرنگار: علی رضایی

انتهای پیام/