شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#رئیس مجلس#مجلس خبرگان

رهنمود های اقتصادی ، سیاسی ، برجامی ، اجتماعی و فرهنگی آیت‌الله جنتی به رئیسی

رهنمود های اقتصادی ، سیاسی ، برجامی ، اجتماعی و فرهنگی آیت‌الله جنتی به رئیسی

برنا نوشت : رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: با وجود تلاش های شبانه روزی دولت، همچنان اقتصاد و معیشت در اولویت اول است


آیت‌الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری صبح امروز(سه شنبه) در نطق خود در اجلاسیه خبرگان ضمن درود به روان‌پاک بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی (ره) و شهدای گرانقدر جهان اسلام و گرامیداشت اعضای فقید خبرگان رهبری گفت: فرارسیدن اربعین حسینی که عاشورای دومی است، برگزاری راهپیمایی در کشور و پیاده روی اربعین حادثه ای بی نظیر در تاریخ است و مظهر بصیرت و عشق مردم به اهل بیت است . این پیاده روی اربعین روز به روز اوضاع بهتری پیدا می‌کند، این‌گرد همایی عظیم نشان‌میدهد نهضت تا قیام سیدالشهدا رور به روز زنده‌تر از گذشته می‌شود و به مرز و جغرافیا و زبان مختوم‌ نیست. این راهپیمایی دارای اهمیت مضاعف است. امسال بیماری کرونا و مشکل ویزا برطرف شده و زمینه برای حضور مشتاقان فراهم است. دشمن در سوریه و یمن شکست سختی خورده و می خواهد انتقام خود را با به حاشیه کشاندن اربعین جبران‌کند.
وی ادامه داد: بر همه دستگاه های دولتی لازم است در جهت تسهیل سفر زوار کربلا اقدام کنند و به زائرین کمک کنند و تمام همت خود را برای برگزاری باشکوه راهپیمایی اربعین به کار گیرند.

رئیس مجلس خبگان رهبری بیان داشت: برهمه زائرین لازم است هشیاری لازم را در برابر توطئه های آمریکایی داشته باشند و اجازه ندهند برخی اختلافات و مسائل سیاسی به این اجتماع عظیم که مایه وحدت تشیع است، ضربه وارد کند. از ملت و دولت عراق که برای برگزاری با شکوه این حماسه تلاش می‌کنیم که با مهمان نوازی و کرامت به زوار خدمت می‌کنند. از تلاش های شبانه روزی دولتمردان هم‌تشکر می‌کنیم.

یک سال از کار دولت سیزدهم‌می‌گیرد و به دولتی ها خسته نباشید میگویم و برای آنها آرزوی موفقیت دارم. دولت توانست توفیقات خوب و قابل توجهی در این یک سال داشته باشد و شعار های اصیل انقلاب و آرمان های امام و امام خامنه ای در این دولت برجسته شد.

آیت الله جنتی خاطر نشان کرد: در حوزه سلامت و بهداشت دولت توانست بیماری کرونا را کنترل و مدیریت کند و در حوزه سیاست خارجی تحرک و پویایی خوبی را رقم زد، و روابط مناسبی را با کشور های همسایه و فعال کردن ظرفیت های اقتصادی را شاهد هستیم. رفتارهای مناسب و دوری از اشرافیت را از دولت و رییس جمهور و اعضای دولت شاهد بودیم. امیدواریم این روحیه تا پایان دولت ادامه یابد.

وی با بیان اینکه با وجود تلاش های شبانه روزی دولت، همچنان اقتصاد و معیشت در اولویت اول است، تصریح کرد: در این‌مدت دولت ضمن توجه به حل مشکلات و انجام‌کارهای روز مره چند اصلاح اساسی در زمینه اقتصادی را شروع کرد و به نتیجه رساند اما تداوم این اصلاحات اساسی در نظام‌بانکی و ایجاد تحرک و تحول در بودجه و تحول در نظام بودجه و کشاورزی و اصلاح نظام مالیاتی باید شتاب بگیرد

آیت الله جنتی ادامه داد: راه برون رفت از مشکلات عمل به توصیه های رهبری است بررسی توفیقات اخیر، نشان داد توجه به توصیه های رهبری راه برون رفت از مشکلات‌کشور است

وی افزود: رهبری توصیه فرموند سیاست خارجی را به موضوع هسته ای محدود نکنید توجه به این توصیه ظرفیت های جدیدی در سیاست خارجی و روابط با کشور های همسایه فراهم‌کرد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: در تجارت خارجی و ترانزیت فعال شدن مسیر های بین المللی موجب رشد چشم‌گیر شد رهبری توصیه کردند از شرطی کردن‌کشور جلوگیری شود و و به ظرفیت های داخلی اتکا کنید توجه به این توصیه ها اقدامات ارزشمندی به همراه داشت. مثل طرح آبرسانی غدیر که با همت جهادی کارگران ایرانی ده ماهه عملیاتی شد و به نتیحه رسید.

رهنمود های اقتصادی ، سیاسی ، برجامی ، اجتماعی و فرهنگی آیت‌الله جنتی به رئیسی

وی افزود: رهبری فرمودند در میان‌مردم حضور داشته باشید و این حضور قوا در میان‌مردم‌ موجب امید و سرعت گرفتن کارها شده است. هرکجا به توصیه های رهبری عمل شد پیشرفت داشتیم و هرکجا توقف شد عقب‌گرد داشتیم.

آیت الله جنتی با تاکید بر اینکه وجود ولایت فقیه و رهبری کشور را از حوادث و بحران های بزرگ نجات داده است، اظهار داشت: در طول سال های پس از انقلاب این‌کشور با حوادث زیادی مواجه شده است مثل جنگ و تحریم و ترور دانشمندان و فتنه ۸۸ و تهاجم فرهنگی و سایر بحران حوادث بزرگی بود که هرکدام برای از بین بردن یک جامعه‌ای بود ولی به برکت وجود ولایت فقیه مدیریت شد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: بسیاری حقیقت ولایت فقیه را درک نکردند، ولایت فقیه یعنی ولایت امیرالمونین و محمد رسول الله، با مدیریت ولایت فقیه از فتنه ها گدر کردیم و شاهد رشد و پیشرفت کشور در عرصه های علمی و نظامی و صنعتی هستیم اگر به توصیه های رهبری در ۱۵ سال اخیر عمل شده بود وضع متفاوت تر بود.ولایت فقیه همان ولایت الله و رسول الله است.

۲۱۲۲۰