شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن#سوخت#کشتی#نفت

ائتلاف متجاوز سعودی دو کشتی دیگر سوخت یمن را توقیف کرد

ائتلاف متجاوز سعودی دو کشتی دیگر سوخت یمن را توقیف کرد

شرکت نفت یمن اعلام کرد که ائتلاف متجاوز سعودی دو کشتی حامل سوخت یمن را توقیف کرد که با این اقدام شمار کشتی های توقیف شده به ۱۲ فروند رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، شرکت نفت یمن اعلام کرد که ائتلاف متجاوز سعودی دو کشتی حامل سوخت یمن را به رغم دریافت مجوزهای لازم از سازمان ملل و بازرسی های صورت گرفته، توقیف کرد که با این اقدام شمار کشتی های توقیف شده به ۱۲ فروند رسید.

شرکت نفت یمن در بیانیه ای عنوان کرد: ائتلاف متجاوز سعودی و مزدوران آن به صورت کاملاً عمدی آتش بس اعلام شده از جانب سازمان ملل را نقض می کنند که این اقدام منجر به تشدید مشکلات ملت یمن می شود.

در این بیانیه آمده است: همدستی و سکوت سازمان ملل در قبال لجاجت ورزی ائتلاف متجاوز سعودی و تداوم محاصره ملت یمن، کاملاً آشکار شده است.

این در حالی است که ائتلاف متجاوز سعودی روز گذشته نیز یک فروند کشتی یمنی حامل سوخت را توقیف کرده بود.

شرکت نفت یمن در واکنش به این اقدام، ائتلاف متجاوز سعودی و سازمان ملل متحد را مسئول کامل پیامدهای انسانی و اقتصادی ناشی از محاصره یمن و توقیف کشتی های حامل مشتقات نفتی دانسته است.

گفتنی است، عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن آغاز کرد.برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی عربستان، به ویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.