شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#مدیریت#تیم#می‌ترسید؟

از مدیریت یک تیم می‌ترسید؟

استراتژی‌ مقابله با ترس‌ از پذیرش نقش مدیریت
از مدیریت یک تیم می‌ترسید؟

فردای اقتصاد: در شرایطی که مهم‌ترین مرحله رفتار کردن مانند یک رهبر تیم این است که بتوانید خود را در این جایگاه ببینید، هنوز بسیاری افراد از اینکه دیگران آنان را به عنوان مدیر یا رهبر یک تیم بشناسند، احساس ناراحتی میکنند. چه چیزی باعث این احساس می‌شود؟ تحقیق اخیر نویسندگان مقاله‌ای در هاروارد بیزینس ری‌ویو نشان داده است که عوامل زیادی در این میل به دیده نشدن دخیل هستند، اما در این میان نقش ترس از شهرت، در بازدارندگی افراد از دیدن خود در نقش رهبر تیم بسیار موثر است. در این مطالعه که بیش از ۱۷۰۰ شرکت‌کننده در نظرسنجی از جمله کارمندان تمام‌وقت، دانشجویان ام‌بی‌ای و پرسنل نیروی هوایی آمریکا را مورد بررسی قرار داده‌است، مشخص شده است که بطور خاص عواملی چون ترس از سلطه‌جو، متفاوت یا نالایق به نظر رسیدن باعث می‌شود افراد در محیط‌های کاری یا دانشگاهی گوناگون، تمایل کمتری به پذیرش مسئولیت‌های رهبری داشته باشند یا به عنوان رهبر تیم از سوی دیگران شناسایی شوند.

خبر خوب این است که این محققان همچنین چندین استراتژی را شناسایی کرده‌اند که با استفاده از آن‌ها، مدیران می‌توانند از شدت و میزان اثرات منفی این ترس‌ها بکاهند.

استراتژی مقابله با ترس‌های مدیر

محققان پیشنهاد می‌کنند برای مقابله با این ترس، باید رهبری تیم را به عنوان یک نقش کمتر خطردار به نمایش بگذاریم و با این کار کلیشه‌های منفی مرتبط با مدیریت و رهبری را به چالش بکشیم. باید مدیر با کلمات و عملکرد خود این موضوع را روشن و شفاف کند که رهبری تیم یک مهارت است که هر شخصی می‌تواند آن را در خود پرورش دهد نه یک استعداد ذاتی.

منبع: HBR

نویسندگان: جولیا لی کانینگهام، لارا سوندی و سوزان آشفورد

مترجم: شادی آذری حمیدیان