شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اروپا#ترکیه#رئیس جمهور

اردوغان: اروپا مقصر اصلی بحران انرژی فعلی خود است

اردوغان: اروپا مقصر اصلی بحران انرژی فعلی خود است

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد رویکرد ضد روسی غرب، مسکو را به اقدامات تلافی جویانه علیه کشورهای غربی واداشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه آی ۲۴ ، رئیس جمهور ترکیه اتحادیه اروپا را مقصر بحران کنونی انرژی در این قاره معرفی کرد.

«رجب طیب اردوغان» امروز سه شنبه اعلام کرد که بحران انرژی اروپا از تحریم‌هایی نشات می گیرد که اتحادیه اروپا بر علیه روسیه به دلیل حمله به اوکراین اعمال کرده است.

رئیس جمهور ترکیه پیش از عزیمت به سه کشور حوضه بالکان در جمع خبرنگاران گفت که کشورهای اروپایی با وضع محدودیت‌های اقتصادی علیه روسیه، امروز آنچه کاشته‌اند را برداشت می‌کنند.

اردوغان در ادامه تاکید کرد که نگرش اروپا نسبت به پوتین و وضع تحریم ها علیه وی، رئیس جمهور روسیه را خواسته یا ناخواسته به این نقطه رساند که (بگویید) اگر شما این کار را انجام دهید، من نیز آن کار را انجام خواهم داد.

رئیس جمهور ترکیه در خصوص بحران انرژی در اروپا و قطع صادرات گاز روسیه به این قاره افزود او(پوتین) تمام وسایل و سلاح های خود را بکار گرفته که متأسفانه گاز طبیعی یکی از آنهاست.

شرکت گاز پروم روسیه روز جمعه اعلام کرده بود در پی بروز نشتی در خط لوله نورد استریم یک، صادرات گاز از طریق این خط، که اصلی ترین خط لوله انتقال گاز به اروپاست، به این قاره به صورت کامل قطع شد.