شهر خبر

لارووف: غرب به تعهدات خود در قبال صادرات روسیه عمل نمی کند

لارووف: غرب به تعهدات خود در قبال صادرات روسیه عمل نمی کند

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد غرب برخلاف تعهداتش مانع صادرات مواد غذایی این کشور می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزیر خارجه روسیه رویکرد دوگانه غرب در قبال صادرات مواد غذایی این کشور را هدف انتقاد قرار داد.

«سرگئی لاوروف» روز سه شنبه در کنفرانسی خبری در مسکو اعلام کرد که غرب به وعده های خود در خصوص کمک به صادرات مواد غذایی و کود روسیه به بازارهای جهانی عمل نمی‌کند. وزیر خارجه روسیه تلویحا هشدار داد که این مسئله پرسش‌های احتمالی را در مورد پایبندی روسیه به توافق مهم صادرات غلات منعقد شده با اوکراین ایجاد می‌کند.

وزیر خارجه روسیه در ادامه گفت که غرب تحریم های روسیه را کاهش نداده است تا این کشور بتواند محصولات کشاورزی خود را به خارج صادر کند. لاوروف یادآور شد که مسکو صادرات مواد غذایی خود را بخش مهمی از توافق جولای با میانجیگری سازمان ملل و ترکیه می داند که به منظور پایان دادن به توقف صادرات غلات اوکراین از بنادر جنوبی این کشور و کاهش بحران غذایی جهانی اجرایی شد.

لاوروف ادامه داد که همکاران غربی ما آنچه را که از سوی دبیرکل سازمان ملل به ما وعده داده شد، اجرا نمی کنند. آنها تصمیمی در خصوص حذف تحریم های لجستیک روسیه نمی گیرند، تحریم هایی که مانع از دسترسی آزاد غلات و کودهای شیمیایی روسیه به بازارهای جهانی می شود.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که تحریم‌های غرب بحث سازماندهی حمل و نقل و بیمه محموله‌های این کشور را با دشواری مواجهه می‌کند.

توافق ماه جولای میان روسیه و اوکراین، تنها پیشرفت دیپلماتیک مهم در جنگ شش ماهه روسیه علیه اوکراین است.