شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بیت کوین

چرا کشورهای فقیر به بیت کوین نیاز دارند؟

چرا کشورهای فقیر به بیت کوین نیاز دارند؟

فردای اقتصاد: مدافعان حقوق بشر از سراسر جهان نامه‌ای به قانونگذاران ایالات متحده در دفاع از دارایی‌های دیجیتال نوشتند و به قدرت کریپتوکارنسی در کشورهایی اشاره کردند که ارزهای محلی آنها در حال سقوط است.

این تلاش در حالی صورت می‌گیرد که هفته گذشته برخی تحلیل‌گران برجسته تکنولوژی، در نامه‌ای به کنگره به طور علنی رمزارزها را مورد انتقاد قرار دادند و آن را خطرناک و اثبات نشده نامیدند.

یک هفته بعد از این موضوع، حامیان حقوق بشر از سراسر جهان با ارسال نامه‌ای به قانون‌گذاران ایالات متحده، از دارایی‌های دیجیتال به دلیل دسترسی افراد در کشورهایی که ارزهای محلی آنها در حال فروپاشی، شکستن یا قطع ارتباط با دنیای خارج است، دفاع کردند.

نامه حامیان حقوق بشر در دفاع از رمزارزها

حدود ۲۱ حامی حقوق بشر از ۲۰ کشور مختلف در این نامه بیان کردند که ده‌ها میلیون نفر که تحت رژیم های مستبد یا اقتصادهای ناپایدار زندگی می‌کنند به این نوع دارایی‌ها نیازمندند. آنها بر بیت کوین و استیبل کوین‌ها و همچنین امکان داد و ستد آنها در داخل و خارج کشورها بدون نیاز به مراجعه به بانک‌ها، تاکید داشتند. قیمت بیت کوین

قانون‌گذاران ایالات متحده در پی تنظیم قوانینی در حوزه دارایی‌های دیجیتال هستند. سناتور سینتیا لومیس، روز سه شنبه قانونی را برای ایجاد یک چارچوب نظارتی برای بازارهای رمزنگاری معرفی کرد. از آنجایی که قانونگذاران ایالات متحده به طور مؤثر سیاست‌ها و استانداردهایی را برای جهان تعیین می‌کنند، یک واکنش سختگیرانه در واشنگتن دی سی می‌تواند عواقب بزرگی در سراسر جهان داشته باشد.

در ماه‌های اخیر، بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال کاربردی فراتر از استفاده در تجارت و یا سفته‌بازی داشته‌اند. در تشریح کاربردهای آن می‌توان به مشارکت ده‌ها میلیون نفر از سراسر دنیا در کمک به اوکراین و بخشش‌های مالی آنها از طریق کریپتوکارنسی اشاره کرد.

در همین حال، اوکراینی‌هایی که از کشور فرار می‌کردند توانستند پول خود را به شکل ارز دیجیتال ذخیره شده در یک درایو USB با خود ببرند. روایت مشابهی در ماه اوت در افغانستان پخش شد، زمانی که طالبان کشور را تسخیر کردند و بانک‌های آنجا تعطیل شدند.

چرا بیت کوین برای کشورهای فقیر مهم است؟

در آخر این نامه آمده است: بیت‌کوین می‌تواند در توانمندسازی مالی سهیم باشد چرا که آزاد و بدون مجوز است. ما سرمایه‌گذاران صنعت یا لابی‌گرهای حرفه‌ای نیستیم، بلکه فعال حوزه‌های انسان‌دوستانه و حامی دموکراسی هستیم که از بیت کوین برای کمک به افرادی که در معرض خطر هستند، زمانی که گزینه‌های دیگری وجود نداشته‌ است، استفاده کرده‌ایم.

در این نامه از نیجریه، ترکیه و آرژانتین به عنوان مکان‌هایی یاد می‌شود که ارزهای محلی آنها به درستی کار نمی‌کنند و مردم برای حفاظت به ثبات نسبی پول دیجیتال غیرمتمرکز نیاز دارند.

هفته گذشته، گروهی از تکنولوژیست‌ها، نامه‌ای ضد کریپتوکارنسی به کنگره ارائه کردند. آنها بیان کردند که جهان شاهد تعداد فزاینده‌ای از فجایع مربوط به فناوری‌های بلاک چین و سرمایه‌گذاری دارایی‌های رمزارزی است و این رویدادها را نتایج اجتناب‌ناپذیر فناوری‌ای توصیف کردند که هدف مشخصی ندارد و همواره برای فعالیت‌های اقتصادی با مقیاس بزرگ نامناسب خواهد بود.

الکس گلادشتاین، مدیر ارشد استراتژی بنیاد حقوق بشر و یکی از امضاکنندگان نامه روز سه شنبه، خاطرنشان کرد که ۲۳ نفر از ۲۵ نفری که نامه ضد کریپتوکارنسی را نوشتند از ایالات متحده یا اروپا هستند، جایی که از دلار و یورو لذت می برند.

گلادشتاین گفت که در واقعیت، بیت کوین و استیبل کوین به نجات مردم از فجایع انسانی واقعی در مکان‌هایی مانند لبنان و ونزوئلا کمک می‌کنند.

گلادشتاین در مصاحبه‌ای گفت: تقریباً می‌توان ۲۵ تکنولوژیستی که نامه ضد رمزارزها را نوشتند را به دلیل درک نکردن تأثیر جهانی بیت‌کوین معذور کرد.

یکی از ۲۵ منتقد کریپتو، تیم بری بود که قبلا به عنوان مهندس ارشد در آمازون کار می کرد. او به CNBC گفت که کریپتو دو مشکل عمده دارد: « این نوع تکنولوژی چندان خوب نیست و در آن کلاهبرداری و طرح‌های پانزی در حال گسترش است. NFTها یا توکن‌های غیرقابل تعویض، کلکسیون‌های دیجیتالی هستند که در سال‌های گذشته در زمان‌های مختلف افزایش یافته و ارزش خود را از دست داده‌اند.

اما گلادشتاین و متحدانش می‌گویند که این دیدگاه از سوی مردم غرب نشأت می‌گیرد که هرگز وحشت استعمار پولی، سیاست‌های مالی زن‌ستیزانه، حساب‌های بانکی مسدود شده، شرکت‌های حواله‌های استثمارگر، و ناتوانی در اتصال به اقتصاد جهانی را تجربه نکرده‌اند.

گلادشتاین می‌گوید: اگر کنگره قصد دارد توانایی آمریکایی‌ها را برای استفاده از بیت‌کوین محدود کند، باید بداند که این امر تأثیرات منفی قابل‌توجهی برای میلیون‌ها نفری که در سراسر جهان به آن متکی هستند، خواهد داشت.