شهر خبر

حمید سجادی: ما نمی‌خواهیم جایی را خراب کنیم/ جامعه ورزش به ما اعتماد کند

حمید سجادی: ما نمی‌خواهیم جایی را خراب کنیم/ جامعه ورزش به ما اعتماد کند

وزیر ورزش و جوانان گفت: ما نمی‌خواهیم جایی را خراب کنیم، جامعه ورزش به ما اعتماد کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه نشست خبری خود در جمع خبرنگاران درباره ی جدا شدن انجمن آمادگی جسمانی از فدراسیون همگانی گفت:  با معاونت مربوطه مکاتبه شده است و با من مکاتبه نشده است. در شورای معاونان مطرح می شود و فعالیت های آن  مختل نمی شود. ما فکر می‌کردیم که دوستان در فدراسیون خیلی خوشحال شوند که بخشی از این فدراسیون خودش به یک فدراسیون دیگر تبدیل شده است و این توفیق خیلی خوبی است. یعنی فدراسیون آنقدر خوب عمل کرده است که بخشی از آن  به فدراسیون تبدیل شده است و این خبر خیلی خوبی است.

سجادی در مورد اینکه اساسنامه نادیده گرفته شده است و تنها رشته هایی که در المپیک و بازی‌های آسیایی هستند، می‌توانند فدراسیون مجزا داشته باشند گفت: خیر اصلا این طور نیست. فدراسیون های زیادی در دست اقدام داریم و حالا اخبارش بیرون می آید. رییس فدراسیون جهانی کوراش زمانی که به ایران آمده بود خواستار این شد که کوراش به یک فدراسیون یا انجمن مستقل تبدیل شود و حتی امروز هم نصرالله سجادی نامه ای در این مورد به من ارجاع داد. بسیاری از رشته ها در ایران در قالب انجمن در زیر مجموعه یک فدراسیون قرار دارند که و احکام آنها انتصابی است به نظر انتخابی باشند بهتر است یا انتصابی؟

وی افزود: وقتی انجمن دارای مجمع می شود، حسابرس دارد و در قالب یک فدراسیون قرار می گیرد که نشانه رشد است. وقتی در زمانی که من معاون قهرمانی بودم، فدراسیون آمادگی جسمانی به انجمن تبدیل شد، روندی که طی شد من را قانع نکرد اما  دوستان و کارشناسان با دلایلی که داشتند عنوان کردند که بهتر است فدراسیون به یک انجمن تبدیل شود. البته اعتراض های زیادی داشتیم و خودم نیز خیلی غصه خوردم. اکنون من در خبرها دیدم که گفته بودند قلب فدراسیون همگانی از کار افتاد که این اصلاً حرف خوبی نبود و خیلی ناراحت شدم که وزارت خانه ما کار خطایی انجام داده است؟ ما نمی خواهیم جایی را خراب کنیم و همکاران ما ماه ها  کار کارشناسی انجام دادند و دو مرتبه در شورای معاونان مطرح شد. تغییر چیز بدی نیست و لازمه رشد است و خواهش می کنم که جامعه ورزش به ما اعتماد کند. اگر نقد و نظری دارند بگویند.

وزیر ورزش در پایان تاکید کرد: ریس فدراسیون همکار ما است و می‌تواند  جلسه بگذارد و مشکلی نیست. امروز من در این فدراسیون مسئولیت دارم و فردا می گویند یک فدراسیون دیگر بروم اگر در عوالمی باشم که خدایی نکرده سیستم را قبول نداشته باشم، کار کردن سخت است. واقعا نمی دانستم این تصمیم باعث دل آزردگی تعداد کمی از همکاران ما شود. پیام های تبریک بسیار زیادی داشتم که خیلی عنوان می‌کردند این کار باید زودتر انجام می‌گرفت و به نظرم کار خیلی خوبی انجام شده و باید به فال نیک گرفت الان یک انجمن به یک فدراسیون تبدیل شده و باید پاسخگو باشد.

انتهای پیام/