شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اربعین#زائرین اربعین

جزئیات خدمات رسانی یگان ویژه فراجا به زائرین اربعین در مرزها

جزئیات خدمات رسانی یگان ویژه فراجا به زائرین اربعین در مرزها

فرمانده یگان‌های ویژه فراجا جزئیاتی از خدمات رسانی انتظامی، فرهنگی، اجتماعی، بهداشتی و درمانی به زائرین اربعین در مرزها را اعلام کرد.

سردار حسن کرمی فرمانده یگان‌های ویژه فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا با اشاره به تشکیل قرارگاه پنج تن آل عبا در مرزهای خروجی کشور اظهار داشت: پلیس و یگان‌های ویژه فراجا سعی می‌کنند تا با حضور در مرزها شرایط را برای تسهیل تردد زائران اربعین حسینی معیا کنند.

وی با اشاره به اینکه ماموریت اصلی یگان‌های ویژه در ایام اربعین انتظام بخشی زائران در پایانه‌های مرزی‌ است افزود: در این روزهای گرم تابستانی امیدواریم تا بتوانیم با همکاری مردم به ایجاد نظم و تسهیل در رفت و آمد زائران اربعین حسینی کمک کنیم و در این زمینه از همه‌ی عاشقان و زائران حضرت سیدالشهدا نیز می‌خواهیم تا همکاری لازم را با خادمان خود در پایانه‌های مرزی انجام دهند.

فرمانده یگان‌های ویژه فراجا تصریح کرد: از مردم خواهش می‌کنیم تا با در دست داشتن پاسپورت معتبر یا برگه‌های تردد ویژه اربعین به پایانه‌های مرزی مراجعه کنند تا سفر آن‌ها دچار مشکل نشود.

سردار کرمی با اشاره به سایر ماموریت‌های قرارگاه پنج تن آل عبا خاطر نشان کرد: این قرارگاه علاوه بر انتظام بخشی به ترددها، از زائران با ارائه خدمات فرهنگی، بهداشتی و درمانی پذیرایی می‌کند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه‌های فرهنگی قرارگاه پنج تن آل عبا گفت: برگزاری دعای کمیل و دعای ندبه از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی پیش‌بینی شده یگان‌های ویژه در ایام اربعین و برای خدمت‌رسانی به زوار حسینی در مرز مهران است.

فرمانده یگان‌های ویژه فراجا در ادامه گفت: اربعین حسینی نمونه‌ای کامل از سبک زندگی اسلامی است، زندگی دسته جمعی مردم با یکدیگر در این ایام می‌تواند الگویی مناسب برای زیست در مابقی روزهای سال باشد.

سردار کرمی همچنین از حضور بانوان شاغل در یگان‌های ویژه فراجا در قرارگاه پنج تن آل عبا خبر داد و تصریح کرد: همکاران بانوی ما هم در این ایام در پایانه‌های مرزی حضور دارند و به طور ویژه تلاش می‌کنند تا شرایط را برای تسهیل زیارت بانوان ایرانی فراهم کنند.

وی همچنین با اشاره به تامین امنیت پایانه‌ها و شهرهای مرزی توسط دستگاه‌های نظامی و انتظامی اظهار داشت: با وجود ازدحام جمعیت، شهرها و پایانه‌های مرزی کشور از امنیت کامل برخوردارند و مردم می‌توانند با خیالی آسوده از امکانات ایجاد شده مانند پارکینگ‌های خودرویی در این شهرها و پایانه‌ها استفاده کنند و هیچ نگرانی‌ای از لحاظ مسائل امنیتی وجود ندارد.

فرمانده یگان‌های ویژه فراجا در پایان هم یادی از شهدای مدافع حرم و مدافع وطن کرد و عنوان داشت: جا دارد در این بین یادی از همه شهدا مخصوصا فرمانده شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی داشته باشیم که با تلاش‌ها و خون این شهدا شر گروهک تروریستی داعش از سر اسلام و جامعه مسلمین کم شد و امروز مردم با خیالی آسوده‌تر از قبل می‌توانند به زیارت عتبات عالیات بپردازند.

انتهای پیام/