شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#خراسان شمالی

ضعف خراسان شمالی در استفاده از ظرفیت های گردشگری و تاریخی

ضعف خراسان شمالی در استفاده از ظرفیت های گردشگری و تاریخی

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: خراسان شمالی از لحاظ گردشگری و تاریخی برجسته است اما اقدامات درخور و شایسته در این منطقه انجام نشده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، سیدعزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بدو ورود به خراسان شمالی با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خراسان شمالی موقعیت برجسته گردشگری طبیعی، مراکز زیارتی و صنایع‌دستی گران‌بهایی دارد.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان باید اقدامات مناسب در حوزه گردشگری در این منقطه انجام شود، خراسان شمالی از لحاظ گردشگری و تاریخی برجسته است اما اقدامات درخور و شایسته در این منطقه انجام نشده است.

ضرغامی عنوان کرد: بخشی از این اقدامات به حوزه گردشگری باز می‌گردد و همکاران ما با تلاش مضاعف، باید این عقب‌ماندگی در برنامه‌های توسعه‌ای این استان را جبران کنند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بخش دیگری از سخنان خود به صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: از طریق پنجره واحد سرمایه‌گذاری نقاط با پتانسیل بالا برای علاقه‌مندان به حوزه گردشگری مشخص شده است.

ضرغامی با بیان اینکه این سامانه مدام در حال تکمیل و به‌روز شدن است، افزود: در این سامانه ۱۸۰ نقطه برای سرمایه‌گذاری معین شده و شرایط و پتانسیل‌های موجود نیز قابل مشاهده است.

وی خاطرنشان کرد: صدور مجوزها نیز به مراکز استان‌ها تفویض شده تا سرمایه‌گذاران درگیر بروکراسی خسته‌کننده اداری نشوند.

انتهای پیام/