شهر خبر

متولی مسکن نیستیم اما مطالبه داریم/ باید برای جمعیت جوان کشور تلاش کنیم

متولی مسکن نیستیم اما مطالبه داریم/ باید برای جمعیت جوان کشور تلاش کنیم

وزیر ورزش و جوانان در خصوص اقدامات وزارتخانه در حوزه وام مسکن و ازدواج صحبت کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان در نشست خبری امروز در پاسخ به سوال خبرنگار برنا درباره وام مسکن و ازدواج به عنوان دغدغه اصلی جوانان و اقدامات این وزارتخانه گفت: در حوزه ازدواج جوانان یکی از اقدامات خوب برگزاری کارگاه‌های مربوط به ازدواج در سرتاسر کشور بود که از طریق ادارات کل ورزش و جوانان در استان‌ها برنامه‌ریزی شده و در حال انجام است. ۷۷۳۶ کارگاه آموزشی در ۴۱۴ شهرستان به صورت رایگان برگزار کردیم و ۱۷۳۹۵۴ نفر در آن‌ها شرکت کردند. رویدادهای زیادی هم با موضوع ازدواج آسان برگزار شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: در قوانین کشور یک قانون خوب به نام جوانی جمعیت داریم که باید تلاش ویژه‌ای برایشان صورت گیرد. ما رویدادهایی ملی داشتیم که یک مورد نام هم‌آهنگ نام داشت. در مشهد در این رویداد ۴۰۰ نفر از کنش‌گران حوزه ازدواج حضور داشتند که با هدف هم‌افزایی و رفع مشکلات حوزه خانواده رویداد برگزار شد.

سجادی گفت: ۴۳۰ مرکز داریم که این مراکز رایگان کار می‌کنند. درباره وام ازدواج ماهی یک بار از بانک مرکزی استعلام می‌گیرم. برای آقایان زیر ۲۵ و بانوان زیر ۲۳ سال هر نفر ۱۵۰ میلیون تومان وام داریم که برای خانواده‌های ایثارگان ۲ برابر می‌شود. برای سنین دیگر هم ۱۲۰ میلیون تومان است. این به نوعی همان تشویق و توجه است که مد نظر داریم. از امسال تا آخر مرداد ۳۸۵ هزار وام ازدواج اهدا شده است.

وزیر ورزش و جوانان درباره مشکل مسکن جوانان ادامه داد: وزارت ورزش متولی بحث مسکن نیست اما باید این مطالبه را داشتیم. ما در شورای عالی جوان معاون آقای قاسمی گزارش خوبی از مسکن جوانان دادند و قرار شد به فوریت پیگیری شود. گزارشی به آقای رئیسی درباره مشکلات این وام رسیده بود. مشکلاتی چون ضامن. دکتر رئیسی دستور دادند مهلت ۱۵ روزه از زمان تکمیل شدن پرونده تا پرداخت وام وجود داشته باشد و شکل تغییر پیدا کند. به هر حال بانک‌ها هم در تامین منابع خود مشکلاتی دارند.

سجادی در پایان گفت: در آینده وام مسکن و ازدواج ممکن است طبق پیشنهادهایی شنیده شده یکی شوند تا خود همان مسکن را بتوانیم به عنوان ضمانت ازدواج حساب کنیم. همه این مسائل باید فکر شده باشد.

انتهای پیام/