شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#واکسن ایرانی کرونا

عضو کمیسیون بهداشت: تولید واکسن ایرانی کرونا افتخار بزرگی است که عده ای به آن کم لطفی کردند

عضو کمیسیون بهداشت: تولید واکسن ایرانی کرونا افتخار بزرگی است که عده ای به آن کم لطفی کردند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به تولید واکسن ایرانی کرونا گفت: این کار بزرگی است که متاسفانه عده ای به آن کم لطفی کردند؛ نباید کارهای بزرگی که کرده ایم را نبینیم.

ملک فاضلی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا اظهار داشت: بارها در کمیسیون بهداشت جلساتی با موضوع واکسن برگزار کردیم و اعتبارات خوبی هم برای آن تخصیص پیدا کرد و در مجموع بین 160 تا 170 میلیون دز واکسن از خارج وارد شد و پس از آن با قدرت بسیار بالایی به سمت تولید واکسن ایرانی رفتیم.

وی افزود: واکسن هایی هم که از چین وارد شد به تناسب هزینه های آن پرداخت شد؛ واکسن چیزی نیست که کشورهای خارجی آنرا نگه داشته و به اصطلاح انبار کنند. ضمن آنکه در صورت ماندگاری واکسن ها در انبار، اثرگذاری آن از بین می رود.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس تصریح کرد: چون ویروس کرونا بسیار مهلک بود و واکسن داخلی هم نداشتیم مجبور به واردات شدیدم اما بعدا بر اساس علم دانشمندان ایرانی توانستیم واکسن داخلی بسازیم و هم اکنون هم 6 موسسه ایرانی در زمینه ساخت واکسن ایرانی فعالیت دارند.

فاضلی گفت: برخی کشورها 20 سال زمان می خواهند تا تاییدیه واکسن تولیدی شان را بگیرند و به اصطلاح مهر سلامت بر آن بزنند اما واکسن ایرانی با کیفیت بالا توانست تاییدیه های جهانی را اخذ کند.

وی خاطرنشان کرد: تحریم های ظالمانه آمریکا در زمینه دارو هم اثرات خود را دارد ولی ایرانی ها توانستند از این محدودیت برای خود فرصت بسازند ولی برخی ها نسبت به واکسن ایرانی کم لطفی کرده اند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس افزود: تولید واکسن ایرانی کرونا کار بزرگی است که نباید آنرا ندیده بنگاریم؛ بهتر است جامعه ایرانی از این کار بزرگ و ملی مطلع باشند؛ نباید اسیر جوسازی ها و فضاهای ضد ایرانی غربی ها شویم.

انتهای پیام/