شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#داور

ساکت الهامی: نمی‌خواهم همه چیز را گردن زمین و داور بیاندازم / حیدری ۵ پنالتی هم می گرفت، تشکر می کردم

ساکت الهامی: نمی‌خواهم همه چیز را گردن زمین و داور بیاندازم / حیدری 5 پنالتی هم می گرفت، تشکر می کردم

سرمربی تیم فوتبال هوادار در نشست خبری دیدار تیمش برابر پرسپولیس توضیحات ویژه ای را مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ ساکت الهامی پس از شکست 3 بر یک هوادار مقابل پرسپولیس در نشست خبری اظهار داشت: قبل از هر چیز از گروه داوری و در رأس آنها دکتر بیژن حیدری که قضاوت سنگینی داشتند تشکر کرده و به آنها خسته نباشید می‌گویم. امیدوارم در ادامه راه موفق باشند. به تیم خوب پرسپولیس، کادر فنی‌اش و در رأس آنها یحیی گل‌محمدی نیز تبریک می‌گویم. شروع بازی خیلی خوب بود و در 10 دقیقه ابتدایی کار را خیلی خوب شروع کردیم.

سرمربی هوادار ادامه داد: پس از آن لحظات بچه‌ها بازی را از دست دادند و به قول خودمان خواب رفتند. تکلیف بازی در همان 10 دقیقه دوم بازی مشخص شد. گل‌هایی خوردیم که اصلاً فکرش را نمی‌کردیم. پرسپولیس از تجربه‌اش استفاده کرد و در 10 دقیقه دوم گل‌هایش را به ثمر رساند.

الهامی تصریح کرد: بعد از آن لحظات پایاپای با پرسپولیس بازی کردیم. به دو تیم خسته نباشید می‌گویم و از بچه‌های جوان خودمان که زحمت کشیدند تشکر می‌کنم. فکر می‌کنم استراتژی ما هرچند خودم آن را ترسیم کرده بودم در آن 10 دقیقه اشتباه بود. نمی‌توانم به بچه‌ها هیچ ایرادی بگیرم. به همه آنها خسته نباشید می‌گویم زیرا فوتبال همین است. پرسپولیس تیم با تجربه‌ای است و امروز هم نشان داد چرا تا این اندازه تجربه دارد و چندین سال قهرمان ایران و مدعی آسیا بوده است. 

وی افزود: شاید ما از لحاظ کسب نتیجه خوب نبودیم اما کیفیت بازی خوبی داشتیم. این برداشت من است. به جز آن 10 دقیقه از تک تک بچه‌ها تشکر می‌کنم. چه نفراتی که بازی کردند و چه آنهایی که بازی نکردند. فوتبال ادامه دارد و از همین الان برای دیدار با تیم خوب مس رفسنجان آماده می‌شویم. 

سرمربی هوادار در خصوص دو تعویض خود در میانه‌های نیمه اول گفت: این طبیعت فوتبال است. پس از دریافت دو گل تعویض کردیم و موضوع خاصی نبود. نفراتی که وارد زمین شدند را در بازی‌های قبلی ثابت بازی دادیم. این موضوع تشخیص کادر فنی بود و بحث خاصی نبود. 

الهامی در خصوص انتقادات یحیی گل‌محمدی به کیفیت زمین ورزشگاه دستگردی و اینکه به صورت همزمان سه باشگاه هوادار، پیکان و سایپا در این زمین بازی می‌کنند، گفت: شاید کیفیت زمین مثل ورزشگاه آزادی نبود اما نسبت به جاهای دیگر که در آن بازی کردیم، بد نبود. شاید یحیی گل‌محمدی و کادر فنی پرسپولیس تصور می‌کردند زمین باید خیلی خوب باشد اما تیم ما گردش و مالکیت توپ بیشتری نسبت به پرسپولیس داشت. شاید هم من اشتباه می‌کنم اما برداشت من این است که مالکیت توپ بیشتری نسبت به حریف داشتیم. با  این وجود پرسپولیس موقعیت‌شناس و تیمی با تجربه است. 

وی افزود: نفرات ملی‌پوشی دارد که برای یک بازی تعیین کننده هستند. بچه‌های ما مقابل چنین نفراتی کم نیاوردند و فقط فرق ما با پرسپولیس همان 10 دقیقه بود. ضمن اینکه پرسپولیس از فرصت‌هایی استفاده کرد که ما نیز آنها را به دست آوردیم اما نتوانستیم استفاده کنیم. به پرسپولیس تبریک می‌گویم اما در مورد زمین نمی‌توانم چیز خاصی بگویم. نظر گل‌محمدی برای ما عزیز و قابل احترام است.

سرمربی هوادار در خصوص کم شدن اعتراضاتش به داوری در دیدار با پرسپولیس توضیح داد: هر مربی به مرور زمان تجربه پیدا می‌کند و هر روز برای او یک درس است هرچقدر هم سن بالاتر برود باید تجربه پیدا کنیم این طبعیت فوتبال است. در چهار بازی گذشته کسی از من نپرسیده بود که چرا اعتراض نمی‌کنم و ممنونم که این سؤال را پرسیدید امروز هم در ابتدا از داوری تشکر کردم. خودستایی نمی‌کنم اگر در تراکتور و نساجی قهرمان شدیم به این دلیل بود که بچه‌ها زحمت کشیدند و هواداران حمایت کردند. بیشترین زحمت برای بچه‌ها بود. من هم سهم کوچکی داشتم ولی پس از هر دو قهرمانی جز اینکه مرا اخراج کردند چه اتفاقی افتاد.

الهامی اضافه کرد: آخرش هم دیدیم هیچ فرقی نمی‌کند. البته اکنون شرایط تیم ما و بچه‌های هوادار خوب است و امتیازات بدی هم با توجه به بازی‌های سختی که داشتیم جمع نکرده‌ایم. خودم و بچه‌ها می‌دانیم اشتباه امروز من سبب باخت هوادار شد. از تک تک بازیکنانم واقعاً معذرت می‌خواهم. قول می‌دهم یکدل همراه با بچه‌ها به بازی با مس رفسنجان برویم.

وی در خصوص اعتراض تیم هوادار به گل اول پرسپولیس و اینکه اعضای این تیم اعتقاد داشتند توپ قبل از رسیدن به دانیال اسماعیلی‌فر از خط بیرون رفته بود، گفت:‌ من به بیژن حیدری ایمان دارم اگر پنج پنالتی را هم می‌گرفت همین صحبت‌ را می‌کردم. الان هم می‌گویم دکتر بیژن حیدری یکی از بهترین داوران ما است. شاید او در پزشکی خیلی درآمد داشته باشد اما عشقش داوری است. همانگونه که آمدن علیرضا فغانی به ایران سبب پیشرفت جامعه داوری ما خواهد شد. می‌توانستم در آن صحنه و همچنین صحنه خطای سروش رفیعی اعتراض کنم اما چه اتفاقی می‌افتاد. 

سرمربی هوادار ادامه داد: در نهایت باید به کمیته انضباطی می‌رفتم. اصلاً نمی‌دانم داستان آن صحنه‌ها چیست و کارشناسان باید نظر بدهند. اگر بگویند حرکت رفیعی اخراج داشت و توپ اسماعیلی‌فر بیرون رفت فقط از حیدری تشکر می‌کنم و از اینکه او داور ما بود خوشحال هستم. قضاوت کردن امثال فغانی، حیدری و سایر داوران باتجربه به من اعتماد به نفس می‌دهد.

الهامی تصریح کرد: الان باخته‌ایم و نمی‌خواهم همه چیز را گردن زمین و داور بیاندازم و بگویم اینجوری یا آنجوری بودند. ما باختیم و مقصرش فقط ساکت الهامی بود. از بچه‌ها، مالک باشگاه، مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره معذرت می‌خواهم. می‌رویم تا برای بازی بعدی زحمت بکشیم. هر بازی که تیم می‌بازد مربی مقصر است زیرا من را آورده‌اند تا تیم اشتباه نکند. اشتباه فنی و فردی در فوتبال نداریم بلکه من اشتباه کردم. بچه‌ها عالی بازی کردند. دست تک تک آنها را می‌بوسم اما قول می‌دهم همه با هم مقابل مس رفنسجان جبران کنیم.

 انتهای پیام